مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران با تاکید بر اینکه در سرمایه‌گذار هنوز نگاه پیمانکاری حاکم است ، گفت: تبادل‌نظر مدیران کلان‌شهرها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کمال مرادی صبح امروز چهارشنبه ۱۱مهر ماه ، در سیزدهمین نشست مدیران سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور که به میزبانی هتل سفیر برگزار شد  ، اصفهان را تاج تمدن کشور دانست و اظهارداشت: این  مهم از در بدو ورود به این کلان‌شهر در حوزه مدیریت شهری و مهمان‌نوازی اصفهانی‌ها به خوبی مشهود بود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این نشست‌ها باید ثمره ملموسی برای کلان شهرها داشته باشد تصریح کرد: شهردار اصفهان امروز به درستی درد مدیریت شهری را مطرح کرد چراکه سهم مردم و بخش‌خصوصی در پروژه‌ها باید افزایش پیدا کند.

بهترین راهکار شکوفایی و مدیریت شهرها ، جذب سرمایه‌گذاران است

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران در ادامه از فراهم شدن زمینه افزایش مشارکت بخش خصوصی در مدیریت شهری با توجه به ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون جلب و حمایت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی طی سال های گذشته خبر داد.

مرادی همچنین بهترین راهکار شکوفایی و مدیریت شهرها را فعال‌سازی حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران دانست و اذعان داشت: این موضوع می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای شهرها به همراه داشته باشند.

خلا نبود قانون مشخص در بخش سرمایه‌گذاری

وی در ادامه به نقش مهم مشارکت مردم در انجام فعالیت‌ها خبرداد و خاطرنشان ساخت: پیشرفت کشورهی اروپایی با حضور مردم محقق شد ، بنابراین نبود شفافیت و نداشتن اعتماد سرمایه‌گذار چالش مهم حال حاضر است.

مرادی با تاکید بر اینکه در سرمایه‌گذار هنوز نگاه پیمانکاری حاکم است ، گفت: تبادل‌نظر مدیران کلان‌شهرها باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه با همفکری و تبادل‌نظر آرامشی در حوزه مدیریت شهری در راستای آبادانی کلان‌شهرها تحقق خواهد یافت.

وی نبود قانون مشخص در بخش سرمایه‌گذاری خلا را مهمی دانست و افزود: اگر در کمیسیون سرمایه‌گذاری کلان‌شهرها به قانونی شفاف برای سرمایه گذاری دست بیابیم می‌توانیم از آن به عنوان نقشه راه استفاده کنیم.

 

انتهای پیام /س

 

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار