طرح ایمن سازی مدارس هر سال در مدارس حاشیه جاده های کهگیلویه وبویراحمد اجرا می شود.

اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان درطرح مدارس حاشیه جاده ها که در مدرسه امامزاده شاه قاسم گوشه اجرا شد با بیان اینکه درکهگیلویه وبویر احمد32مدرسه حاشیه جاده وجود دارد گفت: دراین مدارس حدود 20هزاردانش آموز در دوره های ابتدایی ومتوسطه در حال تحصیل هستند.
خوان پایه با بیان اینکه هر سال در آستانه آغاز سال تحصیلی برنامه های آموزشی با هدف آگاه سازی دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها برگزار می شود گفت: سال گذشته 151 نفر در محورهای برون شهری و روستاهای استان جان باختندکه 27 نفر از آنها عابرپیاده بوده است.
وی ادامه داد: اهداء بسته های آموزشی و وسایل شبرنگ دار،آموزش دانش آموزان درزمینه آمدو شد به مدرسه،نصب تابلو و علائم هشداردهنده در حاشیه راههای اصلی از جمله برنامه های است که هرسال درطرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ای اجرا می شود.
جانشین فرمانده پلیس راه استان هم آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی را برای دانش ‌آموزان در بهبود فرهنگ ترافیک مؤثر دانست و گفت: اگر دانش ‌آموزان امروز با این قوانین و مقررات آشنا شوند در آینده با کمترین تلفات و خسارات رو به رو خواهیم بود.
سرهنگ دانایار با بیان اینکه استفاده از تابلوهای هشدار دهنده برای آگاه کردن رانندگان در زمینه محل عبور دانش آموزان، محدودیت سرعت، کاهش سرعت در محورهای محدوده مدارس انجام می‌شودگفت: انتخاب و بهره گیری از دانش آموزان بزرگتر به عنوان گذربان مدرسه نقش ویژه‌ای در هدایت سایر دانش آموزان در ساعات آغاز و پایان مدرسه‌ها و کاهش تصادفات دارد.
وی ادامه داد: به منظور ایمن سازی مدارس فعالیت‌های دیگری شامل نصب شبرنگ، لرزاننده بر کف جاده‌ها، خط کشی سطح جاده‌ها و سرعت گیر نیز انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ

 ایمن سازی مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.