طرح پرشین کوهورت دهگلان به صورت رسمی و با هدف تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم و با حضور مسئول پرشین کوهورت کشوری و مدرسین طرح شروع به کار کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در دو دهه اخیر، مطالعات کوهورت مبتنی بر جمعیت در کشور به اجرا درآمده است که نوعی مطالعه‌ی آینده نگر بوده و هدف بررسی بلند مدت جمعیت‌ها از نظر شاخص‌های جامع سلامتی و عوامل موثر بر آن‌ها می‌باشد.

رسول نصیری کالمرزی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از سراسر کشور در ۱۷ استان وارد مطالعه شده اند.

وی گفت: ابتدا یک دوره آموزشی یک هفته برای پذیرفته شدگان دو برابر ظرفیت اواخر سال قبل در حیطه‌های پژوهشگری و پرسشگری عمومی برگزار و سپس با نظر و تایید مدرسین کشوری طرح افراد اصلی انتخاب و در ادامه پروژه بزرگ و ملی پرشین کوهورت در استان کردستان شروع خواهد شد.

مدیر پژوهش دانشگاه بیان داشت: با شروع به کار این طرح بزرگ پژوهشی، جامعه بالغین ۷۰-۳۵ ساله از شهرستان دهگلان به مدت حداقل ۱۵ سال مورد پایش منظم پزشکی از نظر شاخص‌های سلامتی عمومی قرار خواهند گرفت که قطعا نقش به سزایی در حفظ و ارتقای سلامت مردم منطقه خواهد داشت.

کالمرزی خاطر نشان کرد: مفهوم کلی کوهورت، مطالعات بین گروهی با همراهی و تعامل در راستای ارتقای دانستنی‌های پزشکی است که خوشبختانه استان کردستان در این زمینه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

انتهای پیام/م

اجرای  طرح پرشین کوهورت دهگلان  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار