نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ایجاد شبکه ارتباطی واحد و پیوستن سایر دستگاه‌ها به آن، فساد اداری مجموعه‌ها را کاهش می‌دهد.

اتصال دستگاه‌ها به شبکه ارتباطی واحد، فساد اداری آن‌ها را کاهش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رمضانعلی سبحانی فر نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی اظهار کرد: در حال حاضر تکنولوژی‌های جدید در همه بخش‌های زندگی انسان‌ها در جوامع مختلف وارد شده است و به تدریج جای ارتباطات دنیای واقعی را می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان حوزه دنیای ارتباطات در کشور باید برای تامین و پاسخگویی نیازهای مردم جامعه در عرصه تکنولوژی‌های جدید و روز دنیا تلاش کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشورهای استکباری تلاش می‌کنند تا ما را در همه عرصه‌ها از جمله در حوزه دنیای ارتباطات محدود کنند اما کارشناسان و مسئولان داخلی این حوزه در کشور تلاش و کوشش خود را بر رفع این موانع و محدودیت‌ها متمرکز کرده‌اند.

سبحانی فر اضافه کرد: امروز به وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه ارتباطات تکلیف شده است که نیاز زیر ساخت‌های گسترش دنیای ارتباطات را فراهم سازند و اتلاف وقت و هزینه در این عرصه را با گسترش ارتباطات نوین به حداقل برسانند و بر این اساس همه نهادها باید در مسیر تحقق اهداف دولت الکترونیک قرار بگیرند..

وی در ادامه اظهار کرد: گسترش دنیای ارتباطات و فراهم سازی ورود دستگاه‌ها به بستر دولت الکترونیک، کاهش فساد مالی و اداری آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر همه دستگاه‌ها به شبکه‌ای واحد متصل شوند، فساد اداری به حداقل خود می‌رسد و برای نمونه می‌توان به فساد در حوزه خودرو اشاره کرد که به دلیل نبود نظارت شبکه‌ای واحد به وجود آمد.

سبحانی فر تصریح کرد: با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی خلا قانونی در حوزه دنیای ارتباطات وجود دارد و برای رفع این خلا باید قوانین مورد نیاز را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

وی تاکید کرد: وضعیت ارز مورد نیاز فعالیت در حوزه دنیای ارتباطات باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود تا فعالان این حوزه بتوانند تجهیزات و امکانات مورد نیاز خود را وارد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار