ستاری با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه شرکت های دانش بنیان از دوری اقتثاد متکی بر نفت خبر داد.

تلاش می‌کنیم از اقتصاد متکی بر نفت فاصله بگیریم/در دنیا ایران را به خاطر منابع نفت و گاز می‌شناسندبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که در راس هیئتی عالی رتبه شامل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات و همچنین روسای ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه‌های صادراتی مطلوب بازار شرق آفریقا به کنیا و اوگاندا سفر کرده است با یووری موسونی، رئیس جمهور کشور اوگاندا دیدار و گفتگو کرد.

ستاری در این دیدار ضمن ابلاغ سلام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا گفت: توسعه همکاری‌های ۲ کشور در زمینه علمی و فناوری بسیار ضروری و مهم است.

وی در ادامه با اشاره به توانایی شرکت‌های دانش بنیان در ایران، بیان کرد: در دنیا ایران را برای منابع نفت و گاز می‌شناسند؛ اما باید بدانید که در ایران نیروی انسانی متخصص در زمینه‌های مختلف علمی وجود دارد که می‌تواند زمینه رشد و توسعه علمی کشورمان را فراهم کنند.

چهارمین کشور مهندس پرور دنیا هستیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: ایران در دنیا به عنوان چهارمین کشور مهندس پرور شناخته شده است که تلاش می‌کنیم از توان این نیروی عظیم و ارزشمند ایرانی برای توسعه علمی و فناوری کشورمان استفاده کنیم.

ستاری افزود: در این سفر، ۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور فعال ایرانی همراه ما هستند که امیدواریم این دیدار‌ها و مذاکرات فصل مشترکی از همکاری‌های علمی و فناورانه بین ۲ کشور را کلید بزند.

وی با اشاره به تنوع اقتصاد ایران در خاورمیانه گفت: ایران شرکت‌های بزرگ و مطرحی در زمینه‌های مختلف علمی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره دارد و در این زمینه محصولات فناورانه زیادی تولید کرده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه تاکید کرد: آمادگی داریم که تجربیات خود را در حوزه مختلف فناوری به شرکت‌های اوگاندایی منتقل کنیم.

همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه این سفر در گفتگو با الیودا توموسیجه وزیر علم، فناوری و نوآوری اوگاندا با اشاره به دستاورد‌های مختلف متخصصان ایرانی در حوزه‌های مختلف گفت: برای رسیدن به اقتصادی پایدار باید اکوسیستم فناوری در کشور‌ها به وجود آید.

ستاری افزود: در ایران تلاش می‌کنیم از اقتصاد متکی بر نفت فاصله بگیریم و در سال‌های گذشته با تلاش و توان متخصصان ایرانی به نتیجه مطلوب نزدیک شده ایم.

ایران کشوری موثر در منطقه است

در این دیدار، یووری موسونی رئیس جمهور اوگاندا هم ضمن استقبال از مباحث مطرح شده و توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور گفت: ایران کشوری تاثیر گذار در منطقه است و در شرایط تحریم هم به فعالیت‌های تاثیر گذار خود ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهدی
۰۹:۴۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
مرحبا بر شما ،
آخرین اخبار