نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بسته کمک نظامی تاریخی ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم برای مقابله با «تهدید ایران» استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی, ­بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از بسته کمک نظامی تاریخی ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا که در دوره رئیس جمهور قبلی آمریکا درباره آن مذاکره شده بود و درست به موقع برای کمک به این رژیم برای مقابله با تهدید ”دشوار“ ایران در اختیار آن قرار گرفت، استقبال کرده است.

راشاتودی در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس از دو سال از امضای یادداشت تفاهم بین باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، توافق ده ساله تامین وجوه نظامی دوشنبه با آغاز سال مالی جدید به اجرا درآمد.

پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد کرد این بسته کمک نظامی برای حفاظت از اسرائیل در برابر ”همه دشمنان بالقوه منطقه‌ای“ و بیش از همه در برابر آنچه ”حمایت ادعایی ایران از گروه‌های تروریستی“ خوانده شده، است، نتانیاهو از این توافق به عنوان ابزاری برای «مقابله با تهدید ایران» استقبال کرد.

نتانیاهو سه‌شنبه در صفحه اش در توئیتر به زبان عبری نوشت: ”اسرائیل و جهان با چالش‌های امنیتی دشواری، بیش و پیش از همه ستیزه‌جویی ایران رو به رو هستند. حمایت تزلزل‌ناپذیر آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود، یکی از ارکان رابطه قوی بین دو کشور است. “

به موجب مفاد این توافق، که در ”قانون مجوز کمک‌های امنیتی آمریکا- اسرائیل سال ۲۰۱۸“ تصریح شده است، اسرائیل وجوه سالانه ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در قالب ”تامین مالی نظامی خارجی“, و نیز ۵۰۰ میلیون دلار برای برنامه‌های مشارکتی در زمینه دفاع موشکی دریافت خواهد کرد. به ویژه، آمریکا مجوز انتقال تجهیزات هدایت شونده را از زرادخانه‌ها صادر کرده است؛ تجهیزاتی که ”برای مقابله به موقع اسرائیل با تهدید‌های راکتی لازم است.“

این اقدام همچنین موجب گسترش ذخایر تسلیحاتی می‌شود که آمریکا در اسرائیل دارد؛ ذخایری که این کشور می‌تواند در زمان جنگ به آن دسترسی یابد.

نتانیاهو و ترامپ هفته گذشته بار دیگر در سخنرانی خود در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را محکوم کردند. ترامپ با اتهام‌زنی به ایران درباره مداخله در اوضاع سوریه، قول داد هرگز به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای ندهد، و نتانیاهو در نمایشی مضحک تصاویری را نشان داد که به ادعای وی مربوط به ”یک تاسیسات هسته‌ای مخفی دیگر“ در ایران بود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با بی‌اعتنایی کامل به حاکمیت کشور‌های همسایه، همچنان حق حمله به آنچه ”اهداف ایرانی“ می‌خواند، را در هر زمان و هر جا که لازم بداند، برای خود محفوظ می‌داند. تل‌آویو اقدامات خود را بر اساس لزوم جلوگیری از اقدام ایران در ایجاد پایگاه در مرز‌های اسرائیل و توقف انتقال ادعایی تسلیحات برای حزب‌الله لبنان توجیه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار