تمام فروشگاه های بزرگ فارس با تصویب کارگروه مدیریت پسماند استان موظف به استفاده از پلاستیک های زیست تجزیه پذیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضاء کارگروه تشکیل  و مقرر شد با نظارت مستقیم صنعت، معدن و تجارت و اداره محیط زیست کلیه فروشگاه های بزرگ استان موظف به استفاده از پلاستیک های زیست تجزیه پذیر شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در راستای اهداف پویش «شیراز، شهر بدون پلاستیک» و با استناد به موضوع تصویب نامه شماره 28510/ت51024، سند آسیب شناسی کلان شهرها در بخش محیط زیست – مدیریت پسماند، استفاده از پلاستیک های تجدید پذیر در دستور کار جلسه قرار گرفت و مقرر شد از یک ماه آینده فروشگاههای بزرگ شهر شیراز از پلاستیک های زیست تجزیه پذیر استفاده کنند و به منظور نظارت بر حسن اجرای این مصوبه و عملیاتی شدن آن بازرسی از فروشگاه های بزرگ به عهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت و ادارات حفاظت محیط زیست در استان واگذار شد.

دکتر سعید محمودی افزود: زندگی مدرن علاوه بر رفاهی که برای انسان به همراه داشته گاه ضررهای جبران ناپذیری را نصیب او می کند. کیسه های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف نیز مصداق این مورد هستند. زمانی که این کیسه ها و ظروف، جایگزین نمونه های پارچه ای و کاغذی خود شدند شاید کمتر کسی فکر می کرد در آینده ای نزدیک همین جایگزین ها، تبدیل به یکی از معضلات اصلی محیط زیست شوند.

محمودی در ادامه گفت: بازیافت پلاستیک در طبیعت به طور طبیعی ۳۰۰ تا ۵۰۰سال زمان می برد که معایبی همچون سرطان زایی در نتیجه مهاجرت مونومر از کیسه ها و ظروف پلاستیکی به داخل مواد موجود در ظرف، عدم سازگاری با محیط زیست و طبیعت و از بین رفتن سرمایه ملی در اثر استفاده از منابع غیرقابل تجدید را به همراه دارد.

انتهای پیام/ب

فروشگاه های بزرگ موظف به استفاده ازپلاستیک زیست تجزیه پذیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار