رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گفت: دولت در سیاست ارزی جدید خود ورود شمش طلا را بدون تعرفه گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آزاد کرد تا جان تازه ای در کالبد کارگاه های طلاسازی دمیده شود.

دولت ورود شمش طلا را آزاد کرد تا جان تازه ای به کارگاه های طلاسازی بدمد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  احمدیه رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت  در دومین نشست کشوری رونق صادرات طلا و جواهر با اشاره به اینکه میز طلای کشوری به استان اصفهان تعلق گرفته است، چون استان اصفهان مهد طلا و جواهر کشور است گفت : در سال طلایی ۹۰، میزان صادرات طلا از استان اصفهان حدود ۶۳۰ میلیون دلار بود، اما با کاهش تعداد کارگاه‌ها میزان تولید و صادرات کاهش و در سال ۹۶ به ۲۰ میلیون دلار رسید .

اسرافیل احمدیه افزود : دولت برای اینکه صادر کنندگان ایرانی از بازار هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری جهان جا نماند در سیاست ارزی جدید خود ورود شمش طلا را بدون تعرفه گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آزاد کرد تا جان تازه ای در کالبد کارگاه های طلاسازی دمیده شود. 

سیاست های غلط مدیریتی و مالیاتی و گمرکی تمام کارگاه های طلا را به رکود کشاند

رییس انجمن  تولید کنندگان طلا و جواهر هم در این نشست گفت : قوانین دست و پاگیر و سیاست های غلط مدیریتی و مالیاتی و گمرکی تمام کارگاه های طلا را به رکود کشاند و اکنون بازار طلا در دست رقبایی همچون ترکیه قرار گرفته است.

 مینایی افزود : ماحصل نشست اول کشوری میز طلا بر این شد که مالیات ارزش افزوده از اصل طلا حذف و به اجرت و دستمزد افزوده شود که  این مصوبه به مجلس فرستاده شد تا نمایندگان آن را تایید کنند اما الان حدود چند ماه است که در صحن مجلس معطل مانده و نمایندگان به آن توجه نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه اصل میز کشوری حل کردن مشکلات صنعت طلا و جواهر کشور با حضور بخش خصوصی و دولتی است افزود : اگر آیین نامه ها و قوانین اصلاح شود دوباره امید هم به این صنعت مهم کشور بر می گردد.

 

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.