سازمان جهانی بهداشت از شیوع افسارگسیخته بیماری وبا در کشور تحت محاصره یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شیوع وبا در یمن در حال افزایش است و جدیدترین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در روز سه شنبه نشان داد هر هفته ۱۰ هزار مورد مشکوک به ابتلا به وبا در یمن گزارش می‌شود. این تعداد دو برابر نرخ متوسط هشت ماه نخست سال جاری (۱۵۴۵۲۷) نفر است.

اگر کودکی که به این بیماری مبتلا است درمان نشود ظرف چند ساعت جانش را از دست می‌دهد. تاکنون ۱۹۶ نفر مبتلا به وبا جانشان را از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی: هفته‌ای ۱۰ هزار مبتلا به وبا در یمن گزارش می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تنها ۱۸۵۱۶۰ مورد مشکوک به ابتلا به وبا در ماه سپتامبر گزارش شده اند. صندوق کودکان سازمان ملل نیز اعلام کرد حدود ۱.۸ میلیون کودک یمنی سوءتغذیه دارند که باعث می‌شود بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار بگیرند.

سازمان بهداشت جهانی: هفته‌ای ۱۰ هزار مبتلا به وبا در یمن گزارش می‌شود

حدود ۱۱۵۰۰ مورد مشکوک به وبا در هفته نخست سپتامبر گزارش شدند. سازمان نجات کودکان اعلام کرد ائتلاف عربستان اواخر ماه ژوئیه تاسیسات بهداشتی و ایستگاه آبرسانی شهر بندری حدیده را هدف حملات هوایی قرار داده است. پس از این حمله تعداد مبتلایان به وبا از ژوئیه تا اوت دو برابر شده است.

سازمان بهداشت جهانی: هفته‌ای ۱۰ هزار مبتلا به وبا در یمن گزارش می‌شود

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ۱۶ درصد موارد ابتلا به وبا در بندر حدیده زندگی می‌کنند. این در حالیست که تنها نیمی از تجهیزات بهداشتی حدیده قابل استفاده هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۰:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدا خودش رحم کند به این مردم مظلوم
آخرین اخبار