یک تحلیلگر مسائل سیاسی در لبنان به بررسی تحولات اخیر در منطقه و همچنین برملا شدن دروغ‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره لبنان پرداخت.

آشفتگی اسرائیلی‌ها از تحولات اخیر منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، قاسم قصیر، یک تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت: اسرائیلی‌ها به شدت از تحولات اخیر منطقه آشفته شده‌اند.

قاسم قصیر در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت: جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در پاسخ به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، سُفرای حاضر در لبنان را به اماکنی برد که نتانیاهو مدعی بود در آنجاها سکوهای پرتاب موشک حزب‌الله و کارگا‌ه‌های تولید موشک مستقر است و اینگونه واهی بودن ادعاهای نتانیاهو را نشان داد. این اقدام جبران باسیل نشان داد اظهارات مسئولان اسرائیلی در این زمینه صرفاً تبلیغات رسانه‌ای است.

اگر اسرائیلی‌ها می توانستند عملیات نظامی علیه لبنان انجام دهند در این باره کوتاهی نمی‌کردند و منتظر نمی ماندند و حتی مجبور نبودند اطلاعاتی درباره سکوهای پرتاب موشک یا کارگاه های تولید موشک منتشر کنند بلکه مستقیماً اقدام به حمله می کردند همچنان که پیشتر در سوریه و لبنان انجام می دادند اما اسرائیل به خوبی درک کرده است که هرگونه عملیات نظامی علیه لبنان با پاسخ قاطع رو به رو خواهد شد و حزب‌الله و ارتش و ملت لبنان برای مقابله با هر تجاوز جدیدی آماده هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه در سوریه رخ داد و با توجه به تنشی که در روابط روسیه و اسرائیل ایجاد شد راه را بر هرگونه اقدام هوایی اسرائیل علیه سوریه بست. بر اساس اطلاعاتی که ما داریم سامانه های موشکی و تجهیزاتی که روسیه به سوریه داده باعث شده است جنگنده های اسرائیلی دیگر نتواند بر فراز خاک سوریه به پرواز درآیند. اسرائیل در وضعیت دشواری گرفتار شده است و از همین رو اسرائیلی ها دست به این تبلیغات رسانه‌ای زده‌اند تا با این تحولاتی که ایجاد شده مقابله کنند.

مواضعی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم عاشورا اتخاذ کرد و سخنانی که ایراد کرد ترس و وحشت به دل اسرائیلی ها انداخت. این مساله باعث شد اسرائیلی ها با به راه انداختن تبلیغات رسانه‌ای درصدد پاسخ دادن به این اظهارات برآیند. کاملاً مشخص است که اسرائیلی ها دچار تشویش هستند و می خواهند این وضعیت را به درون لبنان منتقل کنند.


بیشتر بخوانید: دروغ‌پراکنی‌های نتانیاهو از پشت تریبون سازمان ملل بهانه‌ای برای توجیه رفتارهای تهاجمی است


قاسم قصیر گفت: حزب الله اعلام نکرد که می خواهد جبهه‌ای جدید علیه رژیم صهیونیستی باز کند بلکه اعلام کرد به هرگونه تجاوز جدید اسرائیل علیه لبنان به شدت پاسخ داده می شود و حزب الله این توان را دارد که ضربات سهمناکی به رژیم صهیونیستی وارد کند. اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که هم اکنون هرگونه تجاوزی علیه لبنان یک تفریح نخواهد بود و چنانچه اسرائیلی ها بخواهند جنگی همچون جنگ سال 2006 علیه لبنان به راه بیاندازند با واکنش شدیدی مواجه خواهند شد. کاملاً روشن است که اسرائیلی ها برای اولین بار درک کرده‌اند که آنچه حزب‌الله در اختیار دارد در هر جنگی که رخ دهد فعال و تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس داده‌هایی که ما در اختیار داریم اسرائیل هم‌اکنون توانایی جنگ علیه لبنان را ندارد اما باید هوشیار بود و آنچه نتانیاهو و اسرائیلی ها به آن دست زده‌اند جنگ روانی و تبلیغاتی و سیاسی است. همگان روی دادن جنگ میان اسرائیل و لبنان را بعید می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار