­شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه با ترمیم کابینه خود وزیر دفاع این کشور را تغییر داد و این ترمیم کابینه تغییرات کوچک دیگری را نیز در بر داشت.

تغییر وزیر دفاع ژاپن در ترمیم کابینه دولت این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه با ترمیم کابینه خود وزیر دفاع این کشور را تغییر داد و این ترمیم کابینه تغییرات کوچک دیگری را نیز در بر داشت.

یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن که سمت وی در ترمیم کابینه جدید ژاپن حفظ شده است، ترکیب دولت جدید این کشور را اعلام کرد که در آن تارو آسو، وزیر دارایی و تارو کونو، وزیر امور خارجه در مقام خود باقی مانده اند.

شینزو آبه در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی اعلام کرد: «امروز من به ترمیم ترکیب دولت اقدام کردم تا با انرژی حرکت جدیدی را برای سازندگی کشوری نو آغاز کنم.»

نخست وزیر ژاپن افزود: «من می‌خواهم چارچوب با ثباتی را برای هدایت دولت خود حفظ کنم.»

هیروشیگه سکو Hiroshige Seko، وزیر تجارت و صنعت و توشیمیتسو موته گی، وزیر احیای اقتصادی نیز در مقام خود باقی مانده اند.

در عوض، ایتسونوری اونودرا که از اوت ۲۰۱۷ وزیر دفاع ژاپن بود، مقام خود را ترک کرد و به جای او، تاکشی ایوایا، سیاستمدار کهنه کار ۶۱ ساله منصوب شد که مدت کوتاهی نیز معاون وزیر دفاع و معاون وزیر امور خارجه بود.

این ترمیم کابینه به دنبال انتخاب مجدد شینزو آبه و پیروزی حزب لیبرال-دموکرات صورت گرفته است که طولانی‌ترین زمان برای تصدی گری سمت نخست وزیری در ژاپن را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

وزیر دفاع ژاپن تغییر کرد

برچسب ها: آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار