مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی:

خلبانان تا 65 سالگی مجاز به پرواز هستند

جعفرزاده گفت: سازمان هواپیمایی در تمامی سطوح مديريتی و کارشناسی بازنشسته ای که مشمول بخش نامه اخير باشد، ندارد.

خلبانان تا 65 سالگی مجاز به پرواز هستندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به کارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و کارکنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته می شوند و به کارگیری مجدد در این سازمان صورت نمی گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت خلبانان با اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازنشستگی چگونه است؟، گفت: بر اساس مقررات هوانوردی در انطباق با ضمیه اول کنوانسیون شیکاگو فعالیت خلبانان تا سن 65 سالگی در صورت داشتن گواهینامه خلبانی و گواهینامه پزشکی مجاز است ولو سابقه خدمتی آنها بیش از 30 سال باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است خلبانی پس از گذراندن 30 سال خدمت به عللی بازنشسته و از کار منفک شود در این صورت امکان بازگشت به ایرلاین دولتی را ندارد.

جعفرزاده، خاطرنشان کرد: در صورت رسیدن خلبانان به سن65 سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپیمای شخصی این شرایط مستثنی است.

وی با بیان اینکه خلبانان در سن 65 سالگی مجاز به دریافت گواهینامه پزشکی نخواهند بود، تصریح کرد: خلبانان تا قبل از سن 60 سالگی به صورت سالیانه و بعد از سن 60 سالگی هر 6 ماه یکبار چک پزشکی می شوند، مگر مواردی خاص و با تشخیص پزشک هوایی این زمان کوتاهتر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار