راز خوش شانسی یک روستای اسرار آمیز!

بریتانیا روستاهای زیبایی دارد اگر تا به حال گذرتان به شهرها و روستاهای بریتانیا افتاده باشد حتما یادبودهای جنگ را دیده اید،اما تعدادی از روستاها هم هستند که در کمال تعجب در آن ها خبری از هیچ یادبود جنگی نیست.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کسانی که گذرشان به شهرها و روستاهای انگلستان افتاده باشد، در جای‌جای آنها یادبودهای جنگ را دیده‌اند. درواقع همه ملت‌هایی که تجربه جنگ‌های خانمان‌برانداز را پشت‌سر گذاشته‌اند، در اکثر شهرها، روستاها و حتی قریه‌های خود نشان و یادبودی از این جنگ‌ها و قهرمانانی که جان خود را بر سر دفاع از آب و خاکشان فدا کردند، به یادگار دارند.

راز خوش شانسی یک روستای اسرار آمیز!


بیشتربخوانید : عجیب ترین مکان ها با بیشترین توریست+ تصاویر


این یادبودها درواقع تصاویر آشنایی هستند که فداکاری‌های میلیون‌ها نفر از مردم انگلستان را در دو جنگ جهانی یادآوری می‌کنند. همه اینها را گفتیم تا به نکته جالب خودمان برسیم. چه نکته‌ای؟ اینکه در میان انبوه روستاهای انگلیسی که یادبودهای جنگ از در و دیوارشان بالا می‌رود، روستاهایی هم هستند که هیچ بنای یادبود و یادگاری خاصی از جنگ در آنها وجود ندارد! شاید فکر کنید خب شاید آنها اصلا در جنگ شرکت نکرده‌اند، اما اینطور نیست!

راز خوش شانسی یک روستای اسرار آمیز!

اتفاقا مردان این روستاها هم مثل دیگران به جنگ رفتند، اما عاقبت همگی زنده به روستا برگشتند! آمار می‌گوید از بین ۱۶‌هزار روستای انگلیسی فقط ۵۳ روستا دچار تلفات جنگ نشده‌اند. این روستاها در انگلستان به «روستاهای سپاسگزار» معروف شده‌اند. از میان این ٥٣ روستا، ١٤ روستا از بقیه خوش‌شانس‌تر بودند، چراکه نه در جنگ جهانی اول و نه جنگ جهانی دوم هیچ تلفات و کشته‌ای ندادند! جالب است بدانید به این ١٤ روستا «خیلی سپاسگزار» می‌گویند. با گذشت ده‌ها‌سال از جنگ‌های جهانی اول و دوم نه‌تنها در این روستاها به خاطر این خوش‌شانسی بزرگ هیچ جشنی برگزار نشده است، بلکه اکثر آنها شرمسار هستند که نمی‌توانند مثل دیگران عزاداری کنند.

منبع: روزنامه شهروند 

انتهای پیام/

ماجرای ٥٣ روستای «سپاسگزار» در انگلیس!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس مستکبر غارتگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
اگر یزید و شمر ملعون حضرت امام حسین را شهید نمی کردند ، ما هم در ماه محرم و صفر وضع دیگری داشتیم .
لعنت خدا به شمر و یزید و درود و سلام خدا به امام حسین ع که با مظلومیت تمام به شهادت رسید .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
شرمسار باشند بابت استثمار ملت ایران و هند و ایجاد قحطی بزرگ
آخرین اخبار