یک رسانه ترکیه‌ای اعلام کرد افرادی که امروز در این کشور به جرم اخلال در بازار ارز برای آنها حکم بازداشت صادر شده، دلارهای خود را از بازار ارز ایران خریداری کرده‌اند.

رد پای اخلالگران بازار ارز ایران در ترکیه شناسایی شد/ نقش یهودیان ساکن آمریکا در نوسانات اخیر دلاربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه صبح امروز سه‌شنبه خبر رسید که دادستانی استانبول برای صدها نفر از اخلالگران بازار ارز ترکیه حکم بازداشت صادر کرده است، اکنون رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند این افراد از حلقه‌های اصلی نوسانات اخیر در بازار ارز ایران بوده‌اند.

در گزارش قبلی رسانه‌های ترکیه‌ای آمده بود که دادستانی استانبول صبح امروز برای ۴۱۷ نفر به اتهام پولشویی و انتقال ۴۱۹ میلیون دلار به خارج از این کشور حکم بازداشت صادر کرده است (اینجا) و سپس اعلام شد که بر اساس اطلاعات به دست ‌آمده، این پول‌ها به صورت غیرقانونی به حساب چند ایرانی ساکن آمریکا واریز شده است.

اما اکنون به فاصله چند ساعت پس از اعلام این خبر، رسانه ترکیه‌ای «هابرترک» جزئیات جدیدی از این پرونده منتشر و اعلام کرده است که افرادی که برای آنها حکم بازداشت صادر شده، این دلارها را از بازار ارز ایران خریداری کرده و پس از انتقال آنها به ترکیه، در نهایت مبلغ جمع‌آوری‌شده ( ۴۱۹ میلیون دلار) را به بیش از ۲۸ هزار حساب متعلق به یهودیان ایرانی ساکن آمریکا منتقل کرده‌اند.

طبق گزارش این رسانه ترکیه‌ای، انتقال غیرقانونی پول از ترکیه به حساب این افراد در آمریکا از اول ژانویه  ۲۰۱۷ از طریق بانکها و خودپردازها آغاز شده و در نیمه آگوست سال جاری میلادی به بیشترین میزان خود رسیده است. همچنین طبق اطلاعات به دست آمده، این انتقال‌ها در مبالغ کم انجام می‌شده تا هیچ سوءظنی در این خصوص نزد نهادهای مالی و امنیتی ترکیه ایجاد نشود.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که بازار ارز ایران نیز طی چند ماه اخیر نوسانات شدیدی را تجربه کرده که به موجب آن قیمت دلار پیش از کاهش چشمگیر اخیر آن به بیش از ۱۷ هزار تومان در بازار آزاد رسیده بود.

به موازات بازار ارز ایران، بازار ارز ترکیه نیز اخیرا شاهد نوسانات شدیدی بوده است تا جاییکه ارزش لیر در برابر دلار به پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
لعنت بر یهودیان خلافکار باد که هر کجا هستند با اسلام مخالفت و در ستیز هست .مسئولین این افراد زیرنظر داشته باشند در هر گجای دنیا هستند بخصوص حسابهای بانکی این افراد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
باید بیشتر مراقبت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
کشورهایی که شرایط نطامی اقتصادی و سیاسی و مذهبی وفرهنگی هم شکل و هم سو با یکدیگر دارند باید با هم متحد شوند . تنها راه نجات کشورها اتحاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
لعنت به یهود...
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۰۰:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدارو شکر یهودیان بازار ما یعنی کرمان اکثرآ یا شاید همگی رفتند اسرائیل و امریکا... اما از اول شک نبود که میلیاردها ریال پول از عربستان و امارات برای خرید ارز و بخصوص طلا میان عواملشون تقسیم شده و یقینآ سکه ها را آب کرده و خارج میکنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
پس چرا دولتمردان ما متوجه نشدند !!!!!خدایا مارا از شر دوتابیعتی ها نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
یهودیان شیراز حدودا ۸ هزار جمعیت دارند و از نظر اقتصادی عالی هستند و دارن با اقداماتشون بی سر و صدا به فرهنگ کشور آسیب می زنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
لعنت خدا بر یهود صهیونیسم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۲۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
یعنی واقعاً به اینا میشه گفت هموطن؟ یعنی لعنت به شماها که برای رسیدن به اهداف تون حتی کشور و هموطنان خودتون رو هم قربانی میکنید،به والله که دیگه باید خواب ایران رو ببینید،مردم ایران از شما لس‌انجلس نشین‌های نامردم متنفرند،ای نامردا نوکر آمریکاییها و اسراییل شدید تا مردم ایران رو وادار به تسلیم در برابر ترامپ بکنید؟ لعنت به شرفتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
خدا خیلی وقت پیش تو قرآن در مورد منافق و یهود سخن گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
یعنی خودمون نمیتونستیم این افراد را شناسایی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
هيچ ربطي به تركيه نداره اخلالگران اقتصادي همه در ايران سركارند و به راحتي نفس ميكشند
Germany
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم
من یهودی را در اصفهان میشناسم که هنگام فروش لباس به خریداران به ابالفضل و حسین قسم میخورد که اجناسش اصل و قیمت مناسب است در صورتی که اصلا به امامان معتقد نیست
من از دولت صریحا خواهش میکنم مراقب یهودیان در کشور باشند.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
یهودی هایی که دین خود را پنهان میکنند خطرناک هستند .
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۹:۴۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
آفرین به ترکیه
Seychelles
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
وزارت اطلاعات باید فهرست این یهودیان ساکن آمریکا را بدست آورد و آنها را زیر نظر بگیرد. این افراد دشمنان درجه یک کشور ما هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
همین اخلال گران هستن که بازار دلار بردند بالاتر وحالا دلار اومده پایین دارند سکته میکنند و دارند به اینو اون بدوبیراه میگن آفایی که تو دلار میخریی به امیداینکه روزی سه برابرش بفروشی حالا چیه دلار اومده پاین حالت خوش نیست بدوبیراه میگی اگه اون لحظه یادت بیاد دلار ارزون میخریدی وگرونتر میفروختی فکر همین جاهاشو هم میکردی
آخرین اخبار