مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت : بارش شهابی از نیمه شب 28 مهر ماه آغاز و تا بامداد 29 ادامه خواهد داشت.

مهدی اسحاقی مدیر مرکز اموزش نجوم ادیب اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت :در ابتدای هر سال لیست بارش های شهابی استخراج ، که یکی از این بارش ها از نیمه شب 28 مهرماه آغاز و تا بامداد 29 ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه کانون بارش، صورت فلکی جباری یا شکارچی است، ادامه داد  : یعنی نقطه ای از آسمان که بیشترین شهاب از آن دیده می شود صورت فلکی جبار است.

اسحاقی ضمن اشاره به اینکه نور ماه عاملی مزاحم برای دیدن سایر اجرام آسمانی به حساب می آید، افزود :LHR   شاخصه ای جهت نشان دادن تعداد شهاب رصد شده در یک ساعت می باشد و برای این بارش جباری عدد آن 20 است. یعنی در یک ساعت 20 شهاب دیده می شود.

وی در ادامه افزود : هر ساله در اواخر مهر ماه بارش شهابیداریم اما از آن جایی که ماه قمری در حال گردش است و مانند شمسی ثابت نیست، نور ماه مانع رویت فراوان شهاب سنگ ها می شود.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب در پایان با بیان این که امکان دیدن شهاب سنگ ها در شهر وجود ندارد و احتمال رویت در خارج از شهر نیز به دلیل نور ماه کم است، ابراز امید واری کرد: علاقه مندان به این پدیده می توانند در بیرون شهر از دیدن چند شهاب سنگ لذت ببرند.  

انتهای پیام /س

بارش شهابی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.