طالبان در واکنش به سخنان اخیر سکات میلر، فرمانده جدید ناتو در افغانستان اعلام کرد که شکست آمریکا اجتناب ناپذیر است و جهان به زودی شاهد شکست و ذلت این کشور خواهند شد.

واکنش طالبان به اظهارات اخیر فرمانده جدید ناتو در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در واکنش به سخنان اخیر سکات میلر، فرمانده جدید ناتو در افغانستان اعلام کرد که شکست آمریکا اجتناب ناپذیر است و جهان به زودی شاهد شکست و ذلت این کشور خواهند شد.

جنرال سکات میلر، فرمانده جدید ناتو در افغانستان روز گذشته اعلام کرد که طالبان نباید منتظر خروج نیروهای خارجی از افغانستان باشد. وی تصریح کرد که گروه‌های مسلح در آینده این کشور نقشی ندارند و ساده ترین راه مصالحه و بازسازی افغانستان به صورت مشترک است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع بر لزوم خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کرد.

سخنگوی این گروه تاکید کرد: ما می‌دانیم که آمریکا از تمام تکنالوژی و قدرت خود برای تسخیر دائمی افغانستان استفاده کرده است اما آنها هرگز به اهداف شوم خود در این کشور دست نخواهند یافت.

مجاهد اظهار داشت: آمریکا در جنگ 17 ساله افغانستان با سردرگمی روبرو شده و هزاران عسکر خود را از دست داده است. بنابراین امریکا و نیروهای ناتو نمی‌توانند برنده جنگ افغانستان باشند و شانسی برای پیروزی در این کشور ندارند؛ حتی مردم آمریکا نیز از ادامه جنگ حمایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.