دبیرکل جمعیت آبادگران با انتقاد از هزینه‌های بالای برگزاری کنگره‌ها گفت:  برای بهره مندی از یارانه ۳ الی ۴ میلیونی احزاب باید با تعدادی معین و مشخص کنگره برگزار کنیم در صورتی که برگزاری یک کنگره حداقل به هزینه‌ای در بالغ بر ۲۰ میلیون تومان نیاز دارد.


انتقاد از شروط وزارت کشور برای گرفتن یارانه احزاب /اخذ یارانه ۴ میلیونی در گرو برگزاری کنگره ۲۰ میلیونیحسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیش‌نویس قانون جدید احزاب گفت: متاسفانه کسانی برای احزاب تصمیم گیری می‌کنند که نوعاً نه با کار حزبی آشنایی دارند و نه خود در احزاب عضویت داشته‌اند.

وی ادامه داد: در قوانینی که جهت قانون اجرایی و شرح وظائف احزاب تصویب می‌شود، احزاب هیچ نقشی نداشته و همواره نقش و وظائف احزاب را محدود می‌شود به همین دلیل در قوانین مصوب آنان کمترین نقش و جایگاه را برای احزاب درنظر گرفته می‌شود.

دبیر کل جمعیت آبادگران جوان در خصوص بهره مندی حزب متبوع خود از یارانه احزاب تصریح کرد: به ما برای بهره مندی از یارانه ۳ الی ۴ میلیونی احزاب دستور داده‌اند که باید با تعدادی معین و مشخص کنگره برگزار کنید اما اصلا هزینه بالای برگزاری کنگره را درنظر نگرفته است، در صورتی که برگزاری یک کنگره حداقل به هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیون تومان نیاز دارد.

بیادی درباره ساختار مدیریت اجرایی خاطر نشان کرد: نقش احزاب در پایداری دموکراسی و توسعه عدالت اجتماعی می‌تواند پررنگ‌تر از نقش فعلی آنان باشد حتی احزاب می‌توانند پارامتر مهمی در استقرار و توسعه امنیت باشند، فلذا مدیریت‌ جزیره‌‌های کنونی باید کاملاً منهدم و با ساختاری اندیشمندانه و همچنین استفاده دقیق از تجربیات دنیا جای خود را به مدیریت‌های یکپارچه بسپارد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در پایان ضمن مثبت دانستن عملکرد وزارت کشور و دولت تصریح کرد: اعضای خانه احزاب هم تا حد امکان سعی کرده اند تا از اختلاف نظرات خود پرهیز کرده و با تقسیم منطقی وظایف منافع خانه‌ احزاب را حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار