ساکنان جزیره اوکیناوا در ژاپن برای جبران خسارات ناشی از آلودگی صوتی هواپیما‌های آمریکایی ۱۰ میلیون دلار غرامت خواستند.

آلودگی صوتی هواپیماهای آمریکا در جزیره اوکیناوا ژاپنی‌ها را وادار به درخواست غرامت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک گروه سه هزار نفری از ساکنان ژاپن به دلیل آلودگی صوتی هواپیماهای آمریکا در جزیره اوکیناوا، که محل پایگاه های متعدد نظامی این کشور است، از دولت خود شکایت کردند.

روزنامه استارز اند استرایپس (Stars & Stripes) که نشریه نیروهای مسلح آمریکا است، گزارش داد، کینیه یاماشیرو Kenei Yamashiro, یکی از ساکنان 79 ساله این جزیره در جلسه دادگاه اعلام کرد، حدود هفتاد و سه سال بعد از جنگ ما با مشکلاتی از جمله فرودهای اضطرای، سقوط اجسام و همچنین با سر و صدای زیاد مواجه هستیم که مانع از مکالمات روزمره ما شده است، همچنین این صداها مانع از تماشای تلویزیون و گوش کردن به رادیو نیز می شود.

وی افزود: اگرچه قرار بود پروازهای شبانه از ساعت 10 شب تا 6 صبح محدود باشد، اما پروازهای شبانه باز هم ادامه دارد و منجر به مسائل جدی از جمله محرومیت ما از خواب می شود.

حدود 2 هزار و هشتصد تن از ساکنان شهر گینووان در استان اوکیناوا، به دنبال دریافت غرامت 10 میلیون دلاری برای جبران خسارات ناشی از عملیات هوایی آمریکا در این منطقه هستند، اگر ساکنان این منطقه موفق به دریافت غرامت شوند، هر شهروند می تواند حدود 3.570 دلار دریافت کند.

اواخر سال 2016 حدود 3 هزار و چهارصد نفر از ساکنان اوکیناوا، پس از طرح شکایت از آلودگی صوتی ناشی از پرواز جت ها نزدیک پایگاه نیروی هوایی، دریایی " فوتنما " در این جزیره حدود 22 میلیون دلار غرامت دریافت کردند.

همچنین پرونده دیگری در سال 2017 با پرداخت غرامت 256 میلیون دلاری به ساکنان این جزیره نزدیک پایگاه هوایی کادنای آمریکا در جزیره اوکیناوا به پایان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار