مدیرعامل شرکت فرودگاهی کشور گفت: تاب‌آوری صنعت فرودگاهی کشور با اجرا و تجهیزات فرودگاهی جدید به سه دهه رسیده است.

تاب‌آوری صنعت فرودگاهی کشور به سه دهه رسیدبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،رحمت‌الله مهابادی در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه هوانوردی با اشاره به اینکه در کمتر از چهار سال گذشته تحولات بسیار زیادی در حوزه ناوبری و فرودگاهی کشور شاهد بوده‌ایم افزود: هم اکنون 54 فرودگاه کشور و 152 ایستگاه کم ناوبری کشور به مراکز تبدیل شده و کمتر نقطه‌ای است که عملیات عمرانی در آنها انجام نشده است.

وی ادامه داد:در فاصله کوتاهی که برجام ایجاد شد یک هزار میلیارد تومان تجهیزات وارد و یک هزار میلیارد پروژه عمرانی ایجاد کرده‌ایم که بخشی از آنها در زوایای پنهانی فرودگاه مهرآباد وجود دارد.

مهابادی اظهار کرد: هم اکنون تاب‌آوری صنعت فرودگاهی کشور به سه دهه رسیده و در چنین جنگ اقتصادی مسئولان می توانند بدون دغدغه حوزه هوانوردی به سایر بخش‌ها بپردازند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهی کشور تصریح کرد: امسال توانسته‌ایم نوسازی کلیه سامانه‌های ارتباطی و ناوبری انجام دهیم و قدم‌های بسیار زیادی را جدا از نوسازی ناوگان‌ها برداشته‌ایم.

وی به پروژه سامانه مدیریت ایمنی اشاره کرد و افزود: تمامی فعالیت‌های هوانوردی از چند ویژگی برجسته برخوردار هستند که  از جمله این ویژگی‌ها ایمنی، کارآمد و اقتصادی بودن است. اولویت اصلی ما آن است که ایمنی پروازها و مسافران را رعایت کنیم و ما در این بخش مجاز به انجام به هیچ ریسکی نیستم و برقراری امنیت و مدیریت مهمترین ماموریت ما است.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این پروژه‌ها امنیت در دستور کار قرار داشت افزود: ما تمامی فعالیت‌های خود را طبق استانداردهای بین‌المللی انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: هیچ خطری در فعالیت‌ها و فرآیندهای ما پنهان نمی‌ماند سامانه مدیریت ایمنی یک رویکرد را پیش گرفته است و هدف از آن ایجاد سیستم یکپارچه تعطیل‌ناپذیر است.

وی به معضلات حوزه هوانوردی اشاره کرد و افزود: در این بخش با مشکلات زیادی از جمله پرواز پرندگان در آسمان و ورود حیوانات وحشی به باند پرواز است.

وی در ادامه به پروژه مرکز آموزش کنترل هوایی ترافیک اشاره کرد و افزود: در این مرکز شبیه‌ساز با دو موقعیت کاری در فضایی به مساحت 50 متر مربع و ظرفیت آموزشی 6 تا 8 نفر را فراهم کرده‌ایم.

وی افزود:همچنین بهره‌گیری از فضای مناسب و امکانات آموزشی نوین دوره‌های آموزشی ملی در سطح استانداردهای ملی و فراملی را در نظر گرفته ‌ایم.

وی به پروژه دیگری در این بخش اشاره کرد و افزود: شبیه‌ساز تقرب پرواز عملیاتی که زمینه‌ساز آموزش بهتر متخصصان مراقب پرواز در ساختمان جدید مرکز کنترل می‌شود ، افتتاح کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: پروژه استقرار بریفینگ مرکز کشور که زمینه‌ساز یکسان‌سازی قوانین و مقررات خدمات طرح پرواز و چابک‌سازی نیروی انسانی شاغل در فرودگاه‌ها می‌شود را امروز افتتاح می‌کنیم.

وی در ادامه به بهره‌برداری از یکی از مسیرهای هوایی جدید اشاره کرد و افزود: با ایجاد این مسیر هوایی کوتاه‌سازی در بخش هوایی کشور داریم به طوری که مسیر 380 کیلومتری به 207 کیلومتر کاهش می‌یابد و ما شاهد کوتاه شدن 173 کیلومتری در مسیر زابل به زاهدان هستیم.

وی ادامه داد: با ایجاد این رویداد شاهد کاهش مصرف موتور و قطعات هواپیما هستیم و در این بین پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی بسیار مشهود است.

وی درباره ویژگی بریفرینگ مرکزی اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه زمینه ساز کاهش پروازهای عبوری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرودگاه ، تاب‌آوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار