الهام فخاری گفت: انتشار آمار مراجعات هیئت‌های تخلفات اداری هیچ کمکی به اصلاح نظام اداری نمی‌کند.

لزوم حفظ حقوق افراد در انتشار تخلفات/ تخلفات اعضای شوراها در یک دوره 5 ساله اتفاق افتاده استبه گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری رئیس شورای استان تهران در یازدهمین جلسه این نهاد با تاکید بر اینکه مشی شورای پنجم مشی گذشته نیست، گفت: قدردان ‌آنچه در راستای عدالت و توسعه بوده، هستیم و به همه دستاوردهای شوراها در تمام دوره‌ها افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات و حواشی پیش آمده برای 13 تن از اعضای شوراها گفت: این اخبار با اغماض رسانه‌ای شده‌اند؛ چرا که جمعیت شوراها بیش از 1200 نفر است و تخلفات پیش آمده بسیار محدود است. همچنین این تخلفات طی یکسال گذشته رخ نداده بلکه در یک دوره 5 ساله بوده است.

رئیس شورای استان تهران خطاب به نماینده استانداری در این جلسه گفت: آیا اگر هر ماه آمار مراجعات هیئت‌های تخلفات اداری منتشر شود، کمک به اصلاح نظام اداری می‌کند؟

فخاری با اشاره به اینکه روز شوراها پس از روز پیروزی جمهوری اسلامی، مهمترین روز در تاریخ کشور است، گفت: وزارت کشور و استانداری هیچ برنامه و تدارکاتی برای این روز مهم نداشته‌‌اند و این بی احترامی به اعضای شورا است.

وی افزود: باید تلاش شود تخلفات صورت گرفته به هیئت حل اختلاف ارجاع نشود و با حفظ حقوق شخصی و حقیقی افراد کارگروه مشترکی برای بررسی های اولیه در خصوص تخلفات تشکیل شود.

رئیس شورای استان تهران با اشاره به لزوم حفظ شان شوراهای فرادست گفت: اعضای شوراها پس از یکسال هنوز کارت عضویت ندارند.

فخاری در پایان خاطر نشان کرد: آماده سازی سند آمایش مهمترین امر در تدوین برنامه ششم توسعه است.

گردش مالی استان تهران 60 هزار میلیارد تومان است

نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در یازدهمین جلسه شورای استان تهران با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه هیچگاه عملیاتی نشده است، گفت: در برنامه ششم توسعه، برای اولین بار سند آمایش استان و سند برنامه ششم برای عملیاتی کردن برنامه لحاظ شده است.

وی با اشاره به عدم تعادل غرب و شمال غربی کشور با مناطق شرقی، گفت: از لحاظ جمعیت، 89 درصد از جمعیت در بخش غربی و شمال غربی استان تهران سکونت دارند و تنها 10 درصد جمعیت در مناطق شرقی است، این تقابل بسیار وحشتناک است.

ترکی افزود: 78 درصد شاغلین در مناطق غربی و تنها 13 درصد آنها در مناطق شرقی هستند. همچنین 89 درصد اشتغال کشاورزی در مناطق غربی و 88 درصد خدمات در مناطق غربی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه گفت: 80 درصد تراکم جمعیت در غرب است که 45 درصد از این رقم تراکم شهری و 34 درصد از این رقم تراکم روستایی است؛ 68 درصد منابع برقی و 65 درصد ذخایر معدنی در نیمه غربی کشور متمرکز است؛ 90 درصد بیمارستان‌ها، 92 درصد دانشجویان، 94 درصد هتل‌ها و 84 درصد بزرگراه‌ها نیز در بخش غربی کشور است، تمام این‌ها در حالی است که 70 درصد مرز آبی کشور در بخش شرقی بلااستفاده مانده است.

وی با اشاره به عدم تعادل‌ها گفت: همین عامل موجب شد تا از سال 35 درصد شهرنشینی و روستانشینی کاملا برعکس شود، در سال 1335 درصد شهرنشینی 32 درصد و درصد روستانشینی 68 درصد بود،‌ این ارقام در سال 95 به 74 درصد شهرنشینی و 26 درصد روستانشینی تغییر کرده است.

ترکی با اشاره به اینکه بعد خانوار در کشور 3.1 است، گفت: در تهران بعد خانوار 3.3 است؛ به تعبیری تفکیک جنسیتی تهران نسبت به کشور دچار تمایز شده است و جمعیت بانوان تهران در حال افزایش است. این امر نشان دهنده پیشرفت در حوزه اشتغال در تهران است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تأکید بر اینکه شاخص‌های بهداشتی درمانی و ... در شهرستان‌های استان تهران بسیار ضعیف است، گفت: در حوزه بهداشت و درمان وضعیت نامناسبی داریم؛ روند تغییرات تراکم جمعیتی از سال 1355 که در استان تهران 388 نفر بود و در کل کشور 20 نفر، در سال 98 به رقم 969 نفر در تهران و 49 نفر در کشور رسیده است؛ این موضوع تأثیرات منفی زیادی در آینده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هیچ مصوبه‌ای مبنی بر میزان جمعیت منطقه 22 وجود ندارد، گفت: پیش بینی شده یک میلیون و 300 هزار نفر در منطقه 22 مستقر شوند که این عامل تأثیر بسزایی در استقرار افراد در استان البرز، ملارد و شهریار دارد.

ترکی افزود: در حوزه محرومیت آموزشی، مسکن و بهداشت وضعیت شهرستان شهریار بسیار بد و همچنین وضعیت شهرستان‌های ملارد و قدس خیلی بد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش استان تهران موضوع آب و تصفیه آن است، گفت: می‌توانیم در استان تهران یک میلیارد و 300 متر مکعب تصفیه آب داشته باشیم.

وی آب شرب، فرونشست دشت‌های استان و حمل و نقل ریلی از دیگر چالش‌های شهرستان‌های استان تهران دانست و افزود: 73 هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش حمل و نقل برون شهری در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

ترکی با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها در تنظیم برنامه توسعه، تداخل و تمرکز نظام تصمیم گیری است، گفت: نداشتن نظام مدیریت یکپارچه شهرداری تهران باعث پدیدار شدن مشکلات عدیده‌ای در خصوص اجرایی کردن برنامه‌ها شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه عدم مکان یابی درست صنایع و عدم تمرکز بر نقاط مثبت شهرستان‌ها برای توسعه، گفت: شهرستان پاکدشت یک میلیارد و 400 میلیون گل شاخه بریده تولید می‌کند و به تعبیری پایتخت گل و گیاه ایران است اما در این شهرستان حتی یک شاخه گل هم دیده نمی‌شود و وقتی از معابر آن عبور می‌کنید، تنها مسائل و مشکلات شهری را به چشم می‌بینید.

وی با تأکید بر اینکه یکی از حساسیت‌های در برنامه ششم توسعه تأمین منابع پایدار است، گفت: استان تهران منابع زیادی دارد و نگران تأمین منابع مالی نیستیم. سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده توزیع می‌شد. همچنین 60 هزار میلیارد تومان گردش مالی استان تهران است.

به اعضای شورا کار نمی‌دهند/ دل پر شوراها از فرمانداری

بنفشه رفیعی عضو شورای شهرستان قدس در یازدهمین جلسه شورای استان تهران با اشاره به لزوم برگزاری جلسه‌ای با هماهنگی شوراهای فرادست در خصوص ایرادهای وارده به فرمانداری گفت: در شهرستان قدس کسی حاضر نیست به عنوان رئیس شورای بخش مسئولیت را به عهده بگیرد، وقتی دلیل این امر را جویا شدم، متوجه شدم که افراد از ترس فشارهای فرمانداری برای به کار گیری افراد خاص در بخشداری از این مسئولیت سر باز می‌زنند.

وی از مشکلات اعضای شورا برای پیدا کردن کار خبر داد و گفت: به خاطر بعضی از جریانات سیاسی به اعضای شورا کار نمی‌دهند.

عضو شورای شهرستان قدس با اشاره به اینکه اعضای شورا نماینده مردم در جلسات کمیسیون ماده 100 هستند گفت: یکی از موارد مطرح شده در کمیسیون ماده 100 تخریب یک منزل 35 متری بود؛ اگر قرار باشد تمام این منازل تخریب شوند، فلسفه وجودی کمیسیون ماده 100 چیست؟

رفیعی با تاکید بر اینکه تصفیه قدس آب شهرستان را به خوبی تصفیه می‌کند گفت: آب تصفیه شده به هدر می‌رود و کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد. بین شرکت آب منطقه‌ای و آبفا برای مدیریت آب تصفیه شده درگیری پیش آمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار شهری ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار