رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران به هموطنان توصیه کرد که از نگهداری غیر اصولی اموال با ارزش در داخل منازل خودداری کنند.

فیلمی واقعی از لحظه سرقت از منازل + توصیه های پیشگیرانه پلیسبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ بابک نمک شناس رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در رابطه با این موضوع گفت: با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده گروهی از شهروندان تمایل دارند تا نسبت به تبدیل دارایی های خود به سکه، طلا و ارزهای خارجی و نگهداری آنها در منازل اقدام نمایند.

وی افزود: همین موضوع باعث شده تا گروهی از سارقان به سمت سرقت از منازل گرایش پیدا کرده و با سوء استفاده از نگهداری غیر اصولی اموال با ارزش در داخل منازل از سوی شهروندان به شیوه و به شگردهای مختلف اقدام به سرقت از منازل نمایند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: این در حالیست که پلیس بارها در آموزش ها و هشدارهای ارائه شده تاکید نموده است که منزل مکان مناسبی برای نگهداری وجه نقد به میزان زیاد نیست و همواره به نگهداری پول رایج کشور در قالب حساب های بانکی قابل بهره برداری از طریق دستگاه های خودپرداز تاکید داشته و دارد. همچنین در خصوص نگهداری از سرمایه های تبدیل شده به ارز نیز توصیه پلیس بر نگهداری ارز در قالب حساب های ارزی است تا امکان سرقت آن از سوی سارقان وجود نداشته باشد.

سرهنگ نمک شناس در پایان تصریح کرد: در هر صورت با توجه به تمایل شهروندان بویژه بانوان محترم بر نگهداری اموال با ارزش خود نظیر طلاجات در داخل منزل توصیه پلیس توجه به این نکته می باشد که محل نگهداری اموال با ارزش در داخل منازل نبایستی مکانی نظیر کمدهای دیواری یا کشوی میز داخل اتاق ها باشد؛ چراکه همانگونه که در تصاویر کاملا مشهود است، این مکان ها نخستین نقاطی هستند که سارقان برای پیدا کردن و سرقت اموال با ارزش به سراغ آنها می روند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قفل ضد دیلم
۰۰:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
اصولا پیشگیری از ورود سارقین به مشاعات ساختمان عملی نیست، پس فقط باید متمرکز بر غیر ممکن کردن ورود سارقین به داخل آپارتمان باشیم و برای این کار ابتدا باید باور کنیم که وقتی کلید ساز میتونه قفل تمام حفاظها، دربها و کرکره هایی که کلید، رمز، کد یا ریموتشون گم شده را علیرغم اینکه تحت عنوان ضد سرقت معرفی شده بودند باز کنه، یعنی دزد هم میتونه، پس باید کاری کنیم که قفل درب باز نشدنی باشه که فقط قفل ضد دیلم مرد نگهبان میتونه سارقین را بیچاره کنه چون کلید ساز و دزد که هیچی، حتی سازنده اش هم نمیتونه بازش کنه.

برای پیشگیری از ورود سارقین از پنجره، بالکن، کانال کولر و ... یه نسخه واحد وجود نداره و باید از محل بازدید بشه و تا بهترین راه حل به کار برده بشه
Iran (Islamic Republic of)
قفل ضد دیلم
۲۲:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
اصلا مهم نیست سارقین چطوری وارد مشاعات ساختمان میشن، چون اصولا پیشگیری از ورود سارقین به مشاعات ساختمان عملیاتی نیست، پس فقط باید متمرکز بر غیر ممکن کردن ورود سارقین به داخل واحدها باشیم که ابتدا باید باور کنیم که وقتی کلید ساز میتونه تمام قفلها، حفاظها، دربها و کرکره هایی که کلید، رمز، کد یا ریموتشون گم شده را علیرغم اینکه تحت عنوان ضد سرقت معرفی شده بودند باز کنه، یعنی دزد هم میتونه، پس باید کاری کنیم که قفل درب باز نشدنی باشه که فقط قفل ضد دیلم مرد نگهبان میتونه سارقین را بیچاره کنه چون کلید ساز و دزد که هیچی، حتی سازنده اش هم نمیتونه بازش کنه.

برای پیشگیری از ورود سارقین از پنجره، بالکن، کانال کولر و ... یه نسخه واحد وجود نداره و باید از محل بازدید بشه و تا بهترین راه حل به کار برده بشه
آخرین اخبار