مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد گفت:اعزام گروه‌های فرهنگی هنری به خارج از کشور و متقابلا میزبانی از گروه‌های فرهنگی خارجی برای انتقال فرهنگ یک ضرورت است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی غیاثی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست هم‌افزایی و نقش‌آفرینی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در رویدادهای فرهنگی خارج از کشور با بیان اینکه اعزام گروه‌‌های فرهنگی هنری به خارج از کشور است و متقابلا میزبانی از گروه‌های فرهنگی خارجی یک ضرورت است، اظهار داشت: بازدید بسیاری از نخبگان فرهنگی و هنری از کشور ما می‌تواند در انتقال فرهنگ ما اهمیت داشته باشد.

وی ادامه داد: البته این اقدام نیازمند هزینه است که همین امر باعث شده تا به حال ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ما در استان‌ها به این موضوع اهتمام نورزند، بنابراین ادارات به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند و تعامل با سازمان فرهنگ و ارتباطات در این زمینه می تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ در داخل و خارج بسیار موثر است باید این فضا را در قالب همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات بیشتر کنیم، به همین منظور نیازمند ارتباط بیشتر با سازمان فرهنگ و ارتباطات هستیم.

غیاثی تاکید کرد: استان‌های مرزی مشکلات مالی کمتری دارند زیرا رفت و آمدهای لزوما هوایی در آنجا مطرح نیست، همچنین برنامه‌های مشترک فرهنگی و اشتراکات فرهنگی با همسایگان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: هنرمندان ما در این زمینه می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند، زیرا هنرمندان دوست دارند هنرشان دیده شود از این رو همکاری‌های خوبی در این راستا خواهند داشت و استانداران هم باید توجیه شوند تا از برنامه‌های ما حمایت کنند.

انتهای پیام/

تاکید مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد برای ارتباط فرهنگی با خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.