رئیس کمیسیون انتخاباتی مقدونیه اعلام کرد پس از شمارش همه صندوق‌های رأی، نتایج همه‌پرسی برای تغییر نام این کشور فاقد اعتبار اعلام شد.

کمیسیون انتخاباتی مقدونیه نتایج همه‌پرسی تغییر نام را فاقد اعتبار اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس کمیسیون انتخاباتی مقدونیه اعلام کرد پس از شمارش همه صندوق‌های رأی، نتایج همه پرسی برای تغییر نام این کشور که روز یکشنبه برگزار شد، فاقد اعتبار اعلام شد زیرا میزان مشارکت ۳۶ ممیز ۹۱ صدم درصد اعلام شده است در حالی که حداقل میزان مشارکت باید ۵۰ درصد باشد.

مقدونیه جزء کشور‌های فقیر حوزه بالکان است و گمان می‌رود با خروج از انزوا و وارد شدن در اتحادیه اروپا و ناتو، ثبات و رفاه را برای شهروندان خود به ارمغان آورد.

مخالفت یونان مانع از پیوستن این کشور کوچک به اتحادیه اروپا شده است. مقامات آتن معتقدند که نام مقدونیه منحصراً متعلق به استان شمالی یونان است.

از زمان استقلال این جمهوری سابق یوگسلاوی در سال ۱۹۹۱ میلادی، یونانی‌ها به مصادره هویت خود اعتراض دارند و معتقدند میراث اسکندر کبیر مخدوش شده است. از نظر یونانی ها، همسایه اسلاو آن‌ها مظنون به داشتن جاه طلبی‌های قلمرویی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار