مسئول کانون ناشنوایان کرمانشاه از عضویت تقریبی یک هزار ناشنوا در کانون خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کلانتری مسئول کانون ناشنوایان کرمانشاه از عضویت تقریبی یک هزار ناشنوا در کانون خبر داد و گفت: مکان فعلی کانون که در میدان غدیر واقع شده، بسیار نامناسب است که برای انتقال آن با اعضای شورای شهر صحبت کرده ایم و وعده هایی شنیده ایم که تاکنون عملی نشده است.

وی گفت : کانون، مکانی برای اجتماع ناشنوایان در راستای بیان خواسته ها و مطالبات آنها است که مکان کنونی غیراستاندارد می باشد.

کلانتری در ادامه افزود: از سوی دیگر بالا رفتن نرخ ارز موجب افزایش قیمت سمعک شده و ناشنوایان را با مشکل رو به رو کرده است.

وی با تاکید براینکه مشکلات ناشنوایان در جامعه به خوبی دیده نمی شود و حتی گوشی برای شنیدن صدای بی صدای آنان وجود ندارد، اظهار داشت: در مراسمی که هفته اخیر برای بزرگداشت ناشنوایان برگزار شد ، جای خالی مسئولان به خوبی مشهود بود.

وی از اشتغال به عنوان مشکل دیگر ناشنوایان یاد کرد و گفت: تا هنگامی که چاره ای برای اشتغال آنان اندیشیده نشود، راهی برای ازدواج ناشنوایان وجود نخواهد داشت، بارها دیده ایم هنگامی که این معضلات بیان می شود با اشاره به بحرانی بودن شرایط دیگر معلولیت ها، مشکلات ناشنوایان به حاشیه رانده می شود.

کلانتری یادآور شد، حتی در استان، ناشنوایان موفق و ورزشکاری که موفق به اخذ مدال المپیک شده اند وجود دارند که نمونه ای از آنان هم اکنون در شهرداری تنها به پاکسازی و جاروکشیدن معابر اشتغال دارند.

کلانتری با اشاره به رتبه بالای استان در زمینه حمایت و یاری خیران، اظهار داشت: چون معلولیت ناشنوایی است که دیده نمی شود نباید از دید خیران پنهان بماند و خواهان یاری بیشتری از سوی مسئولان و خیران هستیم.

 

 

انتهای پیام/د

مکان فعلی کانون که در میدان غدیر واقع شده، بسیار نامناسب است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.