رونمایی از قابلیت جدید گوگل برای افراد کم شنوا

قابلیت بلوتوثی جدید گوگل کمک می‌کند تا با اتصال به گوشی‌های اندرویدی، افراد کم شنوا بتوانند به وسیله آنها تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل به وسیله بلوتوث قابلیتی فراهم کرده است که افراد کم شنوا با موبایل‌های  سیستم عامل اندرویدی  می‌توانند با اتصال به سمعک ،با دوستانشان تماس بگیرند. در بیشتر موارد، سمعک های بلوتوثی به راحتی می‌توانند با سیستم عامل گوشی‌های اپل سازگار شوند، اما تقسیم بندی و چیدمان سیستم‌های اندرویدی سازندگان سمعک را در ارائه پشتیبانی دچار مشکل کرده است.

اما گوگل با بوجود آوردن قابلیت جدید به کمک کم شنوایان آمده است.تنها کافی است موبایل‌های  سیستم عامل اندروید به سمعک متصل شوند،تا امکان تماس گیری این افراد با دوستانشان فراهم شود.

رونمایی از قابلیت جدید گوگل برای افراد کم شنوا

گفتنی است؛ در این راستا،" گوگل" اعلام کرد که در حال همکاری با یک شرکت دانمارکی تولیدکننده "سمعک" به نام " GN" است تا سمعکی  مخصوص استفاده در گوشی‌های هوشمند "اندروید"( Android) تولید کند.

این سمعک "آشا" ( ASHA) نام گرفته است."از ویژگی‌های منحصر به فرد آندر این است که با باتری کار می‌کند و با کمترین تاخیر، کیفیت بالایی از صدا را برای ناشنوایان فراهم خواهد آورد تا فایل‌های صوتی را بشنوند. این سمعک مانند یک هدفون عمل خواهد کرد. به نحوی که کاربران آن می‌توانند با استفاده از آن با دوستان خود تماس برقرار کنند یا فایل‌های صوتی موجود در دستگاه اندروید را بشنوند.

رونمایی از قابلیت جدید گوگل برای افراد کم شنوا

انتهای پیام/

رونمایی گوگل از برنامه‌ای جدید برای افراد کم شنوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار