جباری گفت: نرم‌افزار تاریخ تشیع شامل ۳۰۰ عنوان کتاب در حدود ۴۰۰ جلد بوده که در پنجشنبه هفته جاری در قم رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علی جباری مدیر پروژهنرم‌افزار دانش‌نامه تاریخ تشیع در نشست خبری آیین رونمایی از سه نرم‌افزار دینی که ظهر امروز در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد،گفت: نرم‌افزار دانش‌نامه تاریخ تشیع شامل اطلاعاتی در پیرامون مذهب تشیع و فعالیت‌های است که شیعیان از آغاز پیدایش تا عصر حاضر در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه بررسی زمان پیدایش و سیر تاریخی تشیع امر مهمی است که برای پاسخ به شبهات مربوط به تشیع لازم بود در این نرم‌افزار مطرح شود،عنوان کرد: شناسایی جایگاه سیاسی،اجتماعی و فرهنگی شیعیان در تاریخ و همچنین تبیین باورها و اندیشه‌های اصیل شیعی برای جلوگیری از تبلیغات مسموم و پاسخگویی به شبهات از ضرورت‌هایی بود که سبب شد تا نرم‌افزار تاریخ تشیع را تولید کنیم.

جباری ادامه داد: کتابخانه نرم‌افزار تاریخ تشیع شامل 300 عنوان کتاب در حدود 400 جلد است که به تشریح فعالیت‌های شیعیان در طول تاریخ می‌پردازد، البته کتاب‌های دیگری نیز می‌توانست در این نرم‌افزار وجود داشته باشد که به دلیل عدم اجازه صاحبان اثر توانایی نشر این کتاب‌ها را در نرم‌افزار تاریخ تشیع نداشتیم.

مدیر پروژه نرم‌افزار دانش‌نامه تاریخ تشیع با بیان اینکه نرم‌افزار تاریخ تشیع شامل دانش‌نامه، کتابخانه و بانک مقالات است، اضافه کرد: بررسی فراز و نشیب مذهب تشیع و همچنین جایگاه تمدنی و حیات سیاسی و اجتماعی شیعه از موضوعات مطرح‌شده در این نرم‌افزار است.

وی با اشاره اینکه نرم‌افزار تاریخ تشیع شامل 135 عنوان کتاب فارسی و 165 عنوان کتاب عربی است،یادآورشد: 1200 مقاله در این نرم‌افزار به‌صورت تخصصی دسته‌بندی‌شده است، همچنین نگارخانه تصاویر علمای شیعه نیز در این نرم‌افزار ارائه‌شده که شامل 300 تصویر از علما و بزرگان تاریخ شیعه است.

انتهای پیام/ح

نرم‌افزار تاریخ تشیع مشتمل بر ۴۰۰ جلد کتاب در قم رونمایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.