دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: سیاست غیرسازنده آمریکا و اقدامات تخریبی عربستان، مانع بازگشت مردم سوریه به برخی مناطق است.

حمایت ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه همواره نقش اساسی در کمک به امنیت سوریه و ثبات منطقه ایفا کردهبه گزارش حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عدنان حسن محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در جمهوری اسلامی ایران با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تأکید بر دفاع از ارزشها و منافع دو ملت و مقاومت سوریه در مواجهه با تروریست ها بیان داشت؛ سوریه شرایط سخت جنگی تروریستی را پشت سر گذاشته است. اکنون باید جنایتکاران جنگی که با حمایت خارجی سوریه را با خسارات زیادی مواجه کرده اند مورد محاکمه قرار گیرند، وی افزود: «اکنون سوریه به ثبات سیاسی رسیده، رئیس جمهور بشاراسد، مردم و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم موفق عمل کرده و از دوران دشواری عبور کرده است». وی همچنین تأکید کرد: «ایران همواره حامی مردم و دولت سوریه در مقابله با تروریسم است و این حمایت را یک وظیفه دینی و شرعی با هدف کمک به امنیت و ثبات منطقه و سوریه می داند».

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از تقویت روند ثبات و آرامش در سوریه، درباره رفتار غیر سازنده آمریکا و عربستان در این کشور ابراز داشت:«سیاست غیرسازنده آمریکا و اقدامات تخریبی عربستان سعودی دشواری هایی برای مردم و دولت سوریه به وجود آورده است». وی در ادامه این موضوع، اظهار داشت: «این سیاست ها بازگشت آوارگان سوری به برخی مناطق را با مشکلاتی مواجه ساخته است».

دستیار ویژه رئیس مجلس، سفر گروه های دوستی دو کشور را حائز اهمیت خواند و از گسترش مراودات دو کشور استقبال کرد و خاطر نشان ساخت: «با توجه به سفر گروه دوستی پارلمانی ایران - سوریه، در آینده نزدیک میزبان گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران خواهیم بود و ما از هرگونه فعالیت در راستای توسعه و گسترش مناسبات با سوریه استقبال و حمایت می کنیم».

عدنان حسن محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران نیز جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه را مهم و حیاتی دانست و تأکید کرد: «به اذعان کشورهای غربی و عربی، حمایت ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه همواره نقش اساسی درکمک به امنیت سوریه و ثبات منطقه ایفا کرده است».

وی خاطر نشان کرد: «مقاومت در برابر تروریستها و رژیم اشغالگر قدس همچنان ادامه دارد و نگاه راهبردی امام خامنه ای و کمک مردم، دولت و پارلمان جمهوری اسلامی ایران به سوریه در مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت را به سوریه بازگرداند و این همکاری و حمایت هیچگاه از دید مردم سوریه مغفول نخواهد ماند».

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار