تفاهم نامه سه جانبه دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان برای راه اندازی مرکز توانمندسازی بانوان در حوزه فناوری اطلاعات به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ شهلا تاجفر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی آذربایجان غربی گفت: در راستای سیاست‌های استانداری استان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در جهت توانمند سازی بانوان در حوزه فناوری اطلاعات و به منظور ارتقا سطح علمی، دانش مدیریت، فرهنگ خانواده، بهبود شرایط برای ایجاد کسب و کار‌های نوین و اشتغال بانوان این تفاهم نامه به امضا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی بانوان ما در تمام عرصه‌ها حضور دارند ادامه داد: حضور بانوان در تمامی عرصه باید با اقتدار و هدفمند باشند.

قاسم جلیل نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز افزود: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان آذربایجان غربی بیشتر از اکثر استان‌های کشور است و باید در این زمینه زیر ساخت‌ها و بستر‌های لازم فراهم شود.

وی از برگزاری دو کارگاه توانمندی زنان برای کارآفرینی و خانواده و فضای مجازی خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها در دو شهرستان و دو روستای آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اینکه ورود بانوان به مشاغل خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: با برگزاری این کارگاه‌ها بانوان می‌توانند دستاورد‌ها و محصولات خود را از طریق سایت‌های اینترنتی و اپلکیشن‌های مختلف به فروش برسانند.

جلیل نژاد افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار توسعه زیر ساخت‌های ارتباطاتی به توسعه اشتغال و کسب کار‌های مجازی و اینترنتی تاکید ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ی

 

توانمند سازی بانوان در حوزه فناوری اطلاعات

برچسب ها: خانواده ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.