مقامات بصره و مردم این استان پس از خروج کارکنان کنسولگری آمریکا از آنجا احساس آرامش بیشتری می‌کنند.

خوشحالی مردم بصره پس از تعطیلی کنسولگری آمریکا در این استانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مقامات استان بصره و مردم این استان پس از خروج کارکنان کنسولگری آمریکا از آنجا احساس آرامش بیشتری می‌کنند. محافل سیاسی و مردمی، آمریکا را مسئول حوادث خونینی می‌دانند که این استان در ماه های گذشته شاهد آن بود.

خبرنگار العالم در عراق در گزارشی از بصره گفت: پس از بسته شدن کنسولگری آمریکا در بصره، محافل رسمی و مردمی در این استان خوشحالی خود را از خروج آنها اعلام کردند، بخصوص که عراقی‌ها آمریکا را مسئول حوادث خونین ماه های اخیر در این استان می‌دانند.

جواد الساعدی، معاون دبیرکل جنبش جهاد سازندگی (جهاد البناء) به خبرنگار العالم گفت: «پس از آن که با دلایل و شواهد قوی معلوم شد آمریکا و بخصوص کنسول این کشور در بصره در حوادث اخیر این استان دست داشتند، مقامات آمریکایی فهمیدند مردم بصره علیه مراکز و اتباع این کشور واکنش نشان خواهند داد به همین سبب کنسولگری خود را در بصره تعطیل کرد زیرا دریافت که کارکنان آن در این استان عناصر نامطلوب به شمار می‌روند. جنایتکار همیشه در صدد پنهان کردن خودش است. »

علاء علی اکبر، فعال حقوقی گفت: «ما هیچ فعالیت دیپلماتیک در کنسولگری آمریکا ندیدیم. حضور آنها در اینجا فقط برای فتنه انگیزی و مشکل آفرینی بود و ما هیچ خیر و برکتی از وجود آنها ندیدیم. »

در ادامه گزارش آمده است: مسئولان عراقی ادعاهای مقامات آمریکایی در خصوص اینکه ایران اتباع آمریکا را در عراق تهدید می‌کند محکوم و اعلام کردند آمریکا این اتهامات را در چارچوب سیاست خود علیه ملت های آزاده مطرح می‌کند.

خبرنگار العالم ادامه داد: وزارت خارجه آمریکا جمعه گذشته به بهانه وجود تهدیدات امنیتی کنسولگری خود را در بصره تعطیل کرد. بسیاری از محافل معتقدند آمریکا به سبب ناتوانی از ایجاد خشونت و بر هم زدن ثبات و امنیت این استان کنسولگری خود را در آنجا تعطیل کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار