معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور گفت: نیرو‌های مسلح از خدوم‌ترین قشر‌های جامعه هستند و نسبت به جمعیت خود، کمترین جرم را دارند.

ابراهیم مهران‌فر در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی استان قزوین و در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ افزود: در نیرو‌های مسلح جرایم سنگین مانند جرایم امنیتی و سازمان یافته نداریم و جرایم دیگر هم بسیار اندک است و روند نزولی دارد.

وی افزود: نیرو‌های مسلح پاک‌ترین و خدوم‌ترین قشر جامعه هستند و آمار جرایم در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه بسیار پایین است، اما به دلیل این‌که نیرو‌های مسلح ماموریت‌های ویژه‌ای مانند حفظ امنیت، مقابله با دشمنان و پاسداری از انقلاب و نظام دارند، سعی بر این است که حتی یک جرم هم رخ ندهد.

وی بیشترین جرم در نیرو‌های مسلح را «فرار از خدمت سربازان» بیان کرد و افزود: با برنامه پنج ساله‌ای که در سازمان قضایی تعریف شده است؛ روند جرایم نیرو‌های مسلح کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مهران‌فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، اضافه کرد: اولویت سازمان قضایی همچنان موضوع پیشگیری از جرم و قبل از آن پیش‌بینی است و سازمان قضایی بر آن است تا گلوگاه‌ها و موقعیت‌های جرم زا را شناسایی کند تا از وقوع جرم جلوگیری شود.
انتهای پیام/.

آمار جرم در نیروهای مسلح اندک است و سیر نزولی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.