وی تصریح کرد: اگر گذری به حضور شخصیتهای علمی جوان کشور در مراکز برنامهریزی و تصمیمسازی دنیا کنیم میتوان چهرههای خوبی را مشاهده کرد که محصول تربیت دانشگاههای کشورمان هستند که این امر کیفیت آموزش را بیان میکند.
وزیر علوم افزود: بروندادهای علمی ما در مراکز مختلف علمسنجی و رتبهبندیهای معتبر بینالمللی دنیا جایگاه علمی مطلوبی را برای کشورمان رقم زده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر مجموعه آموزش و پژوهش با کیفیت خوب را در داخل کشور و در حل مسائل و برنامهریزیهای داخلی و ارتقای سطح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بیش از پیش به کار گیریم، رویکردی است که با توجه به حرکتی که شکل میگیرد به خوبی اتفاق میافتد.
غلامی با بیان اینکه از نظر برهه زمانی در شرایط خاصی قرار داریم، افزود: استفاده از این شرایط زمانی فرصت مغتنمی است چرا که ممکن است در یک زمانی درگیر شرایط دیگری شویم که این نیاز و همگرایی و احساس تعلق مجموعه به هم برای حل مشکل را از دست بدهیم و یا کمرنگ شود به شکلی که به نتایج عملی نرسد.
وی بیان کرد: مطمئن هستم با ارادهای که در مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور وجود دارد، مجموعه همکاران حوزه آموزش عالی را نیز در کنار خود آماده ارائه فکر، اندیشه و طرح ببینند و این رویکرد قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید.
وزیر علوم در خاتمه افزود: معمول است که مراکز علمی کشورمان از باب آنکه چه میزان دستاوردهای علمی در جامعه به کار گرفته میشود و همچنین مسئولان اجرایی کشور چه مقدار یافتههای جدید را در فعالیتهای شأن به کار میگیرند نقد میکنند؛ این نشستها پاسخ امیدوارکنندهای برای هر دو سوال میتواند ارائه دهد.
انتهای پیام/