سفیر اتریش گفت: اتحادیه اروپا برای خروج آمریکا از برجام و تحمیل تحریم‌های یک جانبه به ایران عمیقا متأسف است.

ما ایران را به عنوان شریک و ذی نفع انتخاب کردیم/ برای خروج آمریکا از برجام و تحمیل تحریم‌ها متأسفیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران، در جلسه امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضمن ابراز تسلیت به مناسبت حمله تروریستی اهواز گفت: خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا و دیگر اعضا خواستار شفای عاجل مجروحان این حادثه تروریستی هستند.

وی با اشاره به بیانیه ایران و اتحادیه اروپا در آوریل 2016 افزود: مشارکت ایران و فعالیت‌های این کشور در برنامه کلیدی افق 2020 اروپا و تبادل دانشجویان ایران و اتحادیه اروپا و همچنین آموزش ضابطان قضایی ایران، افغانستان و پاکستان در وین از جمله برنامه‌های مشترک میان ایران و اروپاست.

اشتفان شولتز تصریح کرد: ایران کشوری با درآمد متوسط رو به بالاست و مشارکت در یادگیری دانش یکی از توافقات بین طرفین است، همچنین اتحادیه اروپا 20 میلیون یورو را از طریق کمک‌های بشردوستانه ایران به پناه جویان افغان رسانده است.

سفیر اتریش با بیان اینکه با انجام برخی برنامه‌های مشترک ما ایران را به عنوان یک شریک و ذی نفع انتخاب کردیم، افزود: رابطه اتحادیه اروپا با ایران مسائل کلیدی را مانند ارتقای برنامه هسته‌ای ایران در زمینه رگلاتواوری شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: اتحادیه اروپا عمیقا برای تصمیم آمریکا در خروج از برجام و تحمیل تحریم‌های یک جانبه به ایران متأسف است.

اشتفان شولتز اظهار کرد: در آخرین جلسه 24 سپتامبر وزرای خارجه تمامی مشارکت کنندگان در جلسه تعهد خود را به برجام اعلام کردند و بر اجرای کامل و موثر آن در تمامی جنبه‌ها تأکید نمودند. آنها اعلام کردند تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام ادامه دهد ما هم متعهد به اجرای آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه از میان بردن تحریم بخش اصلی برنامه‌ها در برجام خواهد بود، گفت: ایران باید بتواند از مزایای اقتصادی برجام بهره برداری حیاتی کند و اروپا توافق کرده در حوزه شرکت‌های کوچک و متوسط سهم بیشتری مشارکت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار