طی مراسمی بقایای اجساد ۶۴ سرباز کشته‌شده کره جنوبی در جنگ کره به این کشور بازگردانده شد.

بازگشت بقایای اجساد ۶۴ سرباز کشته شده در جنگ کره به کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه در مراسم رسمی بازگشت بقایای اجساد 64 سرباز کشته شده در جنگ کره [1950تا 1953] شرکت کرد.

در این مراسم که در پایگاه هوایی سونگنام، واقع در 40 کیلومتری جنوب سئول برگزار شد، تنی چند از مقامات ارشد کره‌ای از جمله وزیر دفاع این کشور و فرماندهان نظامی ارتش کره جنوبی حضور داشتند.

بقایای اجساد 64 سرباز کشته شده در تاریخ 28 سپتامبر در هاوایی به مقامات کره جنوبی تحویل داده شده و بعدازظهر گذشته توسط ناوگان جنگی F-15K  و FA-50 به این پایگاه هوایی منتقل شدند.

این اجساد در یک پروژه حفاری مشترک آمریکا و کره شمالی  که بین سال های 1996 تا 2005 انجام شد، در چانگجین کشف شده‌اند. پس از آن مقامات آمریکایی با هدف شناسایی، بقایای اجساد را به هاوایی منتقل کردند.

این اقدام در راستای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره و نخستین رایزنی سران دو کره در چارچوب از سرگیری مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی برای عاری‌سازی هسته‌ای منطقه صورت گرفته است.

پیش از این، مقامات کره جنوبی اعلام کردند کار جمع‌آوری مین‌های کار گذاشته شده در دو منطقه در مرز مشترک خود با پیونگ‌یانگ را آغاز کرده‌اند.

همچنین کره شمالی و آمریکا در ماه ژوئن مذاکراتی را در خصوص بازگرداندن بقایای اجساد سربازان این کشور که طی جنگ کره کشته شدند، انجام دادند. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار ماه ژوئن خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور برای کمک به واشنگتن برای بازیابی بقایای اجساد  سربازان  جنگ کره و زندانیان جنگی این کشور موافقت کرد.

دو ماه پیش نیز یک هواپیمای آمریکایی بقایای اجساد سربازان آمریکایی را از بندر ونسان کره شمالی به پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی منتقل کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار