وزیر خارجه انگلیس در پیامی تهدیدآمیز علیه روسیه، اعلام کرد اگر این کشور از سلاح شیمیایی استفاده کند هزینه سنگینی خواهد پرداخت.

جرمی هانت: مسکو در صورت استفاده از سلاح شیمیایی بهای گزافی می‌پردازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس تهدید کرد مسکو در صورت استفاده از سلاح‌های شیمیایی عواقب سنگینی را متحمل خواهد شد. 

هانت در کنفرانس حزب محافظه‌کار انگلیس اعلام کرد بر اساس اصول محافظه‌کاران، انگلیس یک پیام ساده برای کرملین دارد: اگر شما سعی در تهدید این کشور داشته باشید، اگر شما از سلاح‌های شیمیایی استفاده کنید، اگر بر اساس قوانین بین‌المللی عمل نکنید، بهای اینکار همیشه خیلی گزاف خواهد بود.

این اظهارات وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح می‌شود که روسیه زرادخانه‌های شیمیایی خود را از بین برده و این موضوع سال گذشته به تائید ناظران بین‌المللی نیز رسیده است.

در چهارم ماه مارس سال میلادی جاری سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه سابق روس و دخترش در حالی که بیهوش بودند بر روی نیمکتی در بیرون از یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. به دنبال آن لندن اتهاماتی را علیه مسکو در خصوص مسمومیت سکریپال با گاز عامل اعصاب A234 مطرح کرد. مسکو با رد تمامی اتهامات مذکور اعلام کرد انگلیس هیچ مدرکی دال بر دست داشتن روسیه در مسمومیت جاسوس سابق روس ارائه نکرده است.

همچنین وزارت خارجه روسیه با ارسال حدود 60 یادداشت دیپلماتیک به دفتر امور خارجه انگلیس خواستار ارائه این مدارک از سوی لندن شد. روسیه همچنین تاکید کرد این کشور متعهد به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است و زرادخانه‌های شیمیایی خود را به طور کامل از بین برده است و این موضوع در سپتامبر 2017 به تائید ناظران سازمان منع سلاح‌های شیمیایی رسیده است.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها یادآور شده است که آمریکا به تهعدات خود برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی خود عمل نکرده است و همچنان تنها دارنده جنگ افزارهای شیمیایی در دنیا است و مهلت نابودی این تسلیحات را از سال 2007 به سال 2023 تغییر داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس
آخرین اخبار