دبیر شب شعر عاشورایی عشایر کشور از برگزاری هشتمین شب شعر و دل نوشته‌های عاشورایی جامعه عشایر کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امین الله قربانی کشکولی دبیر شب شعر عاشورایی عشایر کشور در نشست خبری هشتمین شب شعر و دل نوشته‌های عاشورایی جامعه عشایر کشوربا بیان اینکه این مراسم هر ساله در آخرین پنج شنبه ماه محرم برگزار می‌شود، گفت: امسال هم این رویداد مهم ادبی و ملی عشایر روز پنج شنبه ۱۲ مهرماه مصادف با ۲۴ محرم پس از نماز مغرب و عشا در مجتمع عشایر جنوب کشور در شهرک صدرای شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این آیین، تقویت انسجام اقوام و شناسایی و ساماندهی شعرای عشایری است.

امین الله قربانی کشکولی تصریح کرد: برگزاری این شب شعر در حقیقت باعث می‌شود برخی از خلأ‌ها در معرفی جامعه عشایری را که از زوایای دیگر قابل ارائه بود پر کند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد از راه‌های مختلف در میان جوانان عشایر نفوذ کند، اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی موثر از جمله این رویداد می‌تواند در حقیقت جلوی هجمه‌های فرهنگی دشمن را بگیرد.

قربانی کشکولی گفت: شب شعر عاشورایی در ابتدا یک نهال نوپا بود، اما با گذشت چند دوره از برگزاری آن امروزه درخت توانمندی شده است که علاوه بر استان فارس، عشایر کشور نیز در آن مشارکت می‌کنند و خواستار برگزاری این شب شعر در استان‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته تاکنون قریب ۳۳۰ شاعر شناسایی شده‌اند، افزود: از این تعداد ۸۴۰ شعر، دل نوشته، غزل و دوبیتی جمع‌آوری شده است، البته به نظر همچنان شاعران زیادی وجود دارند و باید شناسایی شوند.

دبیر هشتمین شب شعر عاشورایی کشور ادامه داد: تلاش می‌شود جوانان بیشتری وارد این عرصه شوند و بنابر همین اصل از کسانی که در دوره‌های گذشته شعر خوانده اند می‌خواهیم که میدان را به جوانان واگذار کنند.

وی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه این شب شعر بیان کرد: ۹۰ شعر در قالب دو بیتی، غزل و شعر از ۴۰ شاعر به دبیرخانه ارسال شده و از این میان هیئت ۷ نفره داوری ۱۰ اثر برگزیده را انتخاب کرده‌اند که در این مراسم ارائه خواهند شد.

دبیر هشتمین شب شعر عاشورایی کشور اظهار کرد: در این رویداد حجت الاسلام تقوی نماینده مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی سخنرانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همیشه در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف تنها به ارائه آثار صنایع دستی و موارد این چنینی از عشایر بسنده شده و جای نمایش آثار ادبی و هنری خالی بوده است.

وی گفت: تلاش می‌شود در برنامه‌های مختلف توانایی‌های فرهنگی و ادبی عشایر به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/ن

صحبت های دبیر شب شعر عاشورایی عشایر کشور در شیراز

برچسب ها: کربلا ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار