ملی پوش روئینگ کشورمان گفت: به آمادگی که مد نظرم بود رسیده ام و امیدوارم در مسابقات المپیک آرژانتین بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارم.

بیداد: به دنبال بهترین عملکرد خودم هستمهانیه بیداد ملی پوش جوان تیم ملی روئینگ کشورمان که  نماینده کشورمان در رقابت های المپیک جوانان 2018 آرژانتین است در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط آمادگی اش برای این مسابقات گفت: چند ماه است که در اردوهای تمرینی حضور دارم و شرایط خوب است. خداروشکر به آمادگی که مد نظرم بود رسیده ام و امیدوارم در مسابقات المپیک آرژانتین بهترین عملکرد خودم را داشته باشم.

بیداد در مورد مسافتی که باید در این مسابقات پارو یزند گفت: رقابت های روئینگ در حالت معمول 2 کیلومتر است اما امسال برای مسابقات المپیک جوانان آرژانتین تغییراتی صورت گرفته است. در مرحله مقدماتی مسابقات در مسافت 1000 متر برگزار می شود و در مراحل بعدی ورزشکاران در مسافت 500 متر با یکدیگر رقابت می کنند.

او در مورد میزان شناختی که از رقبای خود در رقابت های المپیک دارد گفت: نسبت به حریفان آسیایی خود شناخت دارم. رقبای آسیایی ام از کشورهای چین، چین تایپه و ازبکستان هستند، اما شناختی نسبت به دیگر رقبای اروپایی و آفریقایی ام ندارم. از رکوردهای حریفانم شناخت زیادی ندارم و قطعا تغییر مسافت مسابقات نیز در شرایط تاثیرگذار خواهد بود چون من بدن استقامتی دارم و مسابقه در 500 متر به نوعی رقابت سرعتی محسوب می شود.

او در مورد هدفی که در این مسابقات دنبال می کند گفت: قطعا تمام تلاش خودم را برای کسب مدال انجام خواهم داد. المپیک جایگاه مهمی است و امیدوارم بتوانم برای کشورمان کسب موفقیت کنم. هدف اصلی ام در این رقابت ها بهبود رکورد شخصی خودم و ارائه بهترین عملکرد است.

دختر ملی پوش روئینگ سوار کشورمان در مورد سن خود و مدت زمانی که ورزش حرفه ای انجام می دهد گفت: 18 سال سن دارم و 3 سال است که عضو تیم ملی روئینگ هستم.

او در مورد شرایط قایق و پارویی که باید با آنها در مسابقات المپیک آرژانتین شرکت کند گفت: قایق و پارو را در آرژانتین اجاره کرده ایم و امیدوارم که برای تحویل آن ها به مشکل نخوریم و هرچه سریعتر قایق ها را در اختیارمان بگذارند تا بتوانم در 3 روزی که تا آغاز مسابقه زمان دارم تمرینات خودم را در آرژانتین پیگیری کنم.

هانیه بیداد در مورد مدت زمانی که رقابتش در آرژانتین به طول خواهد انجامید گفت: من فقط در یک ماده در این مسابقات شرکت می کنم و این مسابقه پنج روز به طول خواهد انجامید. دلیل اینکه این رقابت ها 5 روز به  طول خواهد انجامید این است 26 قایق در این مسابقه حضور دارند و رقایت ها در مراحل مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار می شود.

او در مورد امکانات تمرینی ورزش روئینگ در زادگاهش کرمانشاه گفت:  من اهل کرمانشاه هستم و در آنجا شرایط تمرینی برای رشته روئینگ چندان محیا نیست. این ورزش به امکانات مجهز و دریاچه هایی نیاز دارد که حداقل 2 کیلومتر طول داشته باشند اما متاسفانه کرمنشاه این موارد را ندارد. در کرمانشاه حتی قایق و پارو نداریم و من در اردوهای تیم ملی پارو زدن را یاد گرفتم.  امیدوارم در کرمانشاه هم شرایطی به وجود بیاید که بتوانم در شهر خودم تمرین کنم.

بیداد در مورد اینکه چگونه وارد ورزش روئینگ شده و به تیم ملی رسیده است توضیح داد: به وسیله یک آشنا معرفی شدم و بعد در یک فستیوال و تست انتخابی فدراسیون قایقرانی شرکت کردم و قبول شدم. بعد از این انتخاب به اردوهای تیم ملی آمدم و آنجا پارو کشی را یاد گرفتم و تمام تلاشم را کردم که خودم را به دیگر ورزشکاران برسانم تا بتوانم در اردو بمانم و در طول این مدت به این رشته علاقه مند شدم.

او در مورد اردوهای تیم ملی در تهران و دوری از خانواده گفت: در طول این مدت تمریناتم در تهران بوده و دوری از خانواده بسیار برایم سخت بود اما حال که نتیجه تمام آن سختی ها را دارم می بینم فکر می کنم این سختی هایی که پشت سر گذاشته ام ارزشش را داشت.


بیشتر بخوانید: 

بیرانوند: اختلاف بین رقبا در حد صدم ثانیه است/ هدفم کسب طلای المپیک است

3 قایقران اعزامی به المپیک جوانان سفیران صلح و دوستی سازمان ملل شدند

قایقرانان اعزامی ایران به المپیک جوانان آرژانتین معرفی شدند


انتهای پیام/

صحبتهای بیداد در مورد المپیک جوانان آرژانتین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار