توسعه گردشگری در حمیدیه

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان از صدور مجوز ۷ موافقت نامه اصولی برای راه‌اندازی بوم‌گردی در شهرستان حمیدیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان نبهانی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان گفت: برای رونق گردشگری و اقتصادی شهرستان حمیدیه مجوز ۷ موافقتنامه اصولی در راستای راه‌اندازی مهمانپذیر، خانه بوم‌گردی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری و رستوران سنتی صادر شده است.‌

وی افزود: از جمله ظرفیت‌هایی که حمیدیه دارد می توان به گل‌های شب بو در مسیر جلیزی اشاره کرد که می‌تواند همچون نرگس‌زار بهبهان جذاب باشد. پارک جنگلی خزرج و تپه‌های ماسه‌ای که بین شهرستان اهواز و حمیدیه وجود دارند به همراه پارک جنگلی جلیزی و محوطه‌های به هم پیوسته‌ تاریخی از دیگر جذابیت‌های شهرستان به حساب می آیند.

نبهانی بیان داشت: کوشک حمیدیه یکی از بناهای تاریخی و به ثبت ملی رسیده این شهرستان است، مورد بهره برداری قرار داد. البته این بنا نیاز به مرمت دارد تا بتوان از آن به عنوان یک مکان برای رونق و توسعه گردشگری شهرستان در زمینه‌های مختلف ازجمله موزه مردم شناسی و ... استفاده کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان عنوان کرد: شهرستان حمیدیه با توجه به قرار گرفتن در مسیر زائران اربعین امام حسین( ع) و راهیان نور و نزدیکی به شهر اهواز، نیازمند زیر ساخت‌های گردشگری برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی است.

انتهای پیام/م

رونق صنعت گردشگری در حمیدیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.