انگلیس برای مقابله با آنچه تهدید روسیه خوانده شده است، ۸۰۰ نیرو به قطب شمال اعزام می‌کند.

اعزام ۸۰۰ نیروی نظامی انگلیس به قطب شمال برای مقابله با نفوذ روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سان، انگلیس قصد دارد همزمان با ذوب شدن یخ‌های قطب شمال برای جلوگیری از افزایش سلطه روسیه، ۸۰۰ نیروی نظامی به این منطقه اعزام کند.

«گوین ویلیامسون» وزارت دفاع انگلیس، در این خصوص اعلام کرد وزرای این کشور در حال تعیین یک استراتژی جدید هستند که احتمالاً اعزام صد‌ها کماندو به نروژ برای مقابله با افزایش تهدید روسیه در حیات خلوت انگلیس بخشی از آن است.

ویلیامسون همچنین گفت: روسیه در حال بازگشایی پایگاه‌های شوروی است که سال‌ها بلا استفاده مانده بودند و افزایش فعالیت زیردریایی روسیه به این معناست که انگلیس باید از منافع خود حفاظت کند.

وزرای انگلیسی نگرانند که با ذوب شدن یخ‌های قطب شمال «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، تلاش کند زمین‌های این منطقه را غصب کند و فعالیت هایش را افزایش دهد.

ویلیامسون در مصاحبه با «ساندی تلگراف» گفت: «فعالیت زیردریایی‌های روسیه در این منطقه به اندازه فعالیت‌های این کشور در زمان جنگ سرد رسیده است و مقابله با آن کار درستی است. اگر زمان را به ده سال قبل برگردانیم که بیشتر مردم فکر می‌کردند دوره فعالیت‌های زیردریایی در قطب شمال با فروپاشی دیوار برلین تمام شده است. اما این تهدید برگشته است».

بر اساس گزارش‌ها در دهه آینده هر زمستان ۸۰۰ نیروی دریایی سلطنتی و کوماندوی ارتش به نروژ اعزام می‌شوند. انگلیس در ماه نوامبر نیز ۳۰۰۰ نیرو را برای شرکت در رزمایش ناتو در این منطقه اعزام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار