معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان برلزوم آشنایی جوانان و نوجوانان با آسیب‌های فضای مجازی تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ۸۰ درصد کلید واژه‌های مایک پمپئو در سخنرانی اخیرش در مورد ایران منطبق با کلید واژه‌های فضای مجازی داخل ایران است که این بیانگر رصد فضای داخلی کشور توسط بیگانگان حتی در بحث‌های خصوصی است.

وی ادامه داد: آن‌ها گرایش جوانان، کارمندان، کامیون داران، بانوان و سایر اقشار را رصد و تحلیل محتوا می‌کنند.

خجسته پور اظهار داشت: به صورت کاملا رایگان افرادی با استفاده از تلگرام منافع ملی و اهداف خود را پیش می‌برند و آسیب‌هایی را به جامعه ما وارد می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: با وجود اپلیکیشن‌های مختلف یکی از دلایل گرایش به تلگرام دسترسی به اخبار و تشکیل کانال برای مرکز اطلاع رسانی است.

خجسته پور اظهار داشت: این درصورتی است که افرادی خارج از مرز‌های ما در حال استفاده از این فضا هستند.

وی ادامه داد: از طرفی عدم استفاده از این فرصت باعث آسیب رسانی به جوانان و خانواده‌ها شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری لرستان گفت: همه استفاده کنندگان از این فرصت باید آگاهی کامل نسبت به خطرات آن داشته باشند.

وی افزود: مسائل شخصی نیز از این طریق دچار آسیب می‌شود و راهکار اصلی ممانعت از این آسیب‌های دریافت اطلاعات کافی و به روز است.

خجسته پور ادامه داد: نشریات و رسانه‌های محلی استان به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان استان در بحث آگاه سازی با فرهنگ سایبری تلاش کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش فرصتی است که دانش آموزان و والدین را با آسیب‌های پیش روی جوانان ونوجوانان توسط تلگرام آشنا کنند چراکه نیروی انسانی دانش آموز و دانشجویان در معرض این خطر قرار دارند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد در این راستا برنامه‌هایی توسط صدا وسیما تهیه و در زمان‌هایی با مخاطب بالا ارائه شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری لرستان گفت:بین کودکان کار و خیابانی تفاوت بسیار وجود دارد.

وی با اشاره به حضور کودکان کار در تابستان گذشته در سطح استان بیان کرد: کودکان کار دارای خانواده هستند.

خجسته پور افزود: فرهنگ کار در گذشته برای کودکان استان وجود داشته است، اما اکنون نوع کار متفاوت شده و شیوه استاد شاگری وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امروزه فضای کسب و کار متفاوت شده و افراد برای فرار از بیمه حاضر به استفاده از شاگردان نیستند و کودکان کار به فضای کاذب روی آورده اند.

خجسته پود تاکید کرد که کمیته ساماندهی کودکان خیابانی بصورت منظم توسط بهزیستی با حضور اعضا تشکیل شود و دستگاه‌ها نمایندگان تام الختیار معرفی کنند.

وی افزود: در راستای تامین اعتبار از طرح‌های عملیاتی استقبال می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم پژوهش در حوزه‌های اجتماعی گفت: نتایج پژوهش‌ها باید به داده‌های کاربردی و به مصوبه اجرایی تبدیل شود.

وی افزود: زنجیری بودن آسیب‌های اجتماعی بیانگر این است که اقدامات جزیره‌ای نتیجه بخش نیست و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تعامل لازم برقرار شود.

خجسته پور با اشاره بر لزوم استفاده از مراکز مشاوره خانواده در تمام شهرستان‌های استان ادامه داد: دریافت نظر اداره کل بهزیستی به عنوان متولی بر همه مراکز مشاوره پیش از ازدواج نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام /م

جوانان و نوجوانان با آسیب‌های فضای مجازی آشنا شوند

برچسب ها: بهزیستی ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.