سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص طب سنتی پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «شپش موی سر» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سولات شما در زمینه «شپش موی سر» را مینا معارف‌وند متخصص طب سنتی پاسخ داده است.

سوال: چه شامپویی برای رفع شپش موثر است؟ 

جواب: روغن اسفند برای رفع شپش مو مفید است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سوال: دخترم از صبح تا ظهر مغنعه به سر دارد احساس می‌کند دچار شپش و خارش سر شده است؛ برای درمان شپش سر او باید چه کار کنم؟

جواب: شپش سر ارتباطی با مغنعه ندارد و نوع تغذیه و تحرک بر شپش موثر است؛ باید میزان استحمام کافی داشته باشد و تغذیه خود را تنظیم کند، زمانی که دانش آموزان در مدرسه مغنعه‌های خود را در می‌آورند بیشتر در معرض ابتلا به شپش هستند و مغنعه حکم یک محافظ را برای سر آن‌ها دارد.

بهترین درمان برای شپش موی سر چیست؟

سوال: روی موهایم کمی دانه‌های سفید مانند پوست سر است و این پوسته‌ها من را آزار می‌دهد، برای از بین بردن آن چه راهکاری وجد دارد؟ 

جواب: باید از نزدیک معاینه شوید تا بتوان دقیق تشخیص داد پوست سر است یا شپش، اگر شپش باشد باید سریعا تحت درمان قرار گیرید.

سوال: برای از بین بردن شپش کدام راه سنتی را پیشنهاد می‌کنید، اسفند یا سس مایونز یا سرکه؟

جواب: روغن اسفند برای از بین بردن شپش بسیار مفید است چرا که هم روی حشره هم روی تخم شپش موثر است و او را از بین می‌برد، سرکه تاحدی در از بین بردن شپش تاثیرگذار است اما  سس مایونز تنها روی حشرات بالغ موثر است و روی تخم شپش تاثیر ندارد و آن را از بین نمی‌برد.

سوال: یک سال است دخترم روی سرش شپش دارد و از انواع داروها استفاده کرده است، ولی نتیجه‌ای مثبت نداشت، چه راهی موثر است؟

جواب: روغن اسفند را روی موهایی که تمیز و خشک است بزنید، این کار را 2 روز در هفته انجام دهید تا درمان کامل شود.

سوال: راه قطعی برای درمان شپش چیست؟

جواب: روغن اسفند برای رفع شپش مو مفید است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سوال: مدتی است که دخترم درگیر شپش شده است، انواع درمان‌های خانگی و شیمیایی را انجام داده‌ام و یک الی 2 هفته موهایش عاری از شپش است ولی مجددا بعد از گذشت مدتی آن‌ها را درموهایش مشاهده می‌کنم،  راه درمان آن چگونه است؟

چه روغنی برای از بین بردن شپش موثر است؟

جواب: بهترین راه درمان شپش استفاده از روغن اسفند است، آن را سه روز در هفته به موهای او بمالید، نگران نباشید و قابل درمان است؛ اما برای اطمینان حتما او را به نزد پزشک متخصص ببرید تا از نزدیک معاینه کند درمان کامل شده باشد.

سوال: دخترم مدتی است که به شپش مبتلا شده است، هر نوع شامپو، روغن زیتون و سس مایونز استفاده می‌کنم  بی تاثیر است، تخم شپش را از سرش بیرون آوردم و هر چند روز یکبار دوباره چندتایی پیدا می‌شوند، برای درمان آن باید چه کار کنم؟

جواب: سس مایونز تاحدی در از بین بردن شپش موثر است و بهترین درمان آن استفاده از روغن اسفند است، آن را هفته‌ای سه بار بر روی موهای او بمالید و تا زمانی که تخم شپش از بین نرفته درمان را قطع نکنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۲۰:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام من 14 سالمه شپش گرفتم مو هام خیلی بلند هستند نمی‌خوام مو هامو کوتاه کنم رنگ هم کردم فقط بالغ ها مردند تخم هاش تو سرم هستند شانه شپش گرفتم ولی حس میکنم جواب نده چه روشی استفاده کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
۰
۱۲:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ببخشید من دخترم دونه های سفید رو سرش هستش باید چکار کنم که از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
حخعع
۱۸:۴۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام
من چند وقت پیش شپش گرفتم و الان در حال درمان هستم میخواستم تجربمو باهاتون در اشتراک بزارم شاید کمک حالتون بود اولین موردی که باید بهش توجه کنیم حفض ارامش و نداشتن اظطراب است تا بتوانیم مراحل درمان را به خوبی پشت سر بزاریم
من اول موهامو سرکه و اسپند گذاشتم که اصلا جوابگو نبود بعد هم از شامپو پرمترین استفاده کردم که
تمام شپش هارو کشت از بین بردن شپش خیلی اسونه و تقریبا ۹۰ در صد اوقات در مرحله اول شاپمو ضد شپش زدن از بین میبرشون ولی مهم از بین بردن رشک هاست یا جلوگیری از دوباره وارد شدن شپش از وسایل الوده
من همون روز اول دادم تمام موهامو برام اعضای خانواده تار به تار چک کردن و حدود ۱۳ تایی رشک از پشت گردنمو پشت گوشام دراواردن چونکه بهترین جا برای تخم ریزیه لطفا اونجارو اول چک کنید و اینکه من حدود یک هفتس تمام موهامو روزی چند بار جلوی نور افتاب چک میکنند چونکه رشک زیر نور افتاب یه حالتی داره که انگار برق میزنه و تمام موهامو با سرکه اغشته کردم و گذاشتم یه ساعت بمونه بعد هم با نرم کننده سرمو با شونه ریز مخصوص شپش شونه کردم که تو سرم چیزی نبود البته باید تا یک مدت موهاتونو با شونه که به سرکه اغشته شده شونه کنید تا اگر رشکی باقی مونده شل بشه بیفته و بعدش تمامی لباس های استفاده شدمو و همین طور رو متکاییمو انداختم توی لباس شویی با اب ۶۰ درجه شستم البته من سریع راحت شدم چونکه تنها دو شپش تو سرم بود و مقدار تخم ریزی خیلی کم بود شما حتما به اینکه شپش ها چقد زیاد هستند پروسه درمان رو طی کنید و اگر زیاد شدن حتمت به دکتر پوست و مو مراجعه کنید چونکه ممکنه سرتون زخم بشه و عفونت کنه و شپش ها نسبت به داروهای ضد شپش مقاوم تر بشند
البته اگه حشره زنده مشاهده نکردید و تنها رشک دیدید اطمینان حاصل کنید که غلاف مو نباشه
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۹:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
من نمیدونم شپش دارم یا غلاف مو کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
Mona
۰۳:۰۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام
بعد از درمان شپش همچنان خارش سر ادامه دارد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدیس
۱۸:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
درمان شپش سر.فقط تافت مو آغشته کنید.بعدازسه چهارساعت بشویید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
توی طب سنتی یه راه دیگه هم هست که من برای دخترم یکبار انجام دادم و شپش کامل از بین رفت. این که دو سه قاشق اسفند (بسته به کوتاهی یا بزرگی مو) را آسیاب کرده یا بکوبید بعد دولیوان آب جوش را روی اسفند آسیاب شده بریزید و بگذارید یک ربع دم بکشد. بعد آن را مانند حنا به موی سر آغشته کنید و بگذارید 45 دقیقه بماند. (با یک پلاستیک موی سر را جمع کنید تا اذیت نشوید) سپس موی سر را بشویید.
من و خواهرم با یکبار انجام دادن برای دخترامون سریع جواب گرفتیم. موفق باشید
Germany
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
عالی
آخرین اخبار