رئیس سازمان صنعت، معدن و نجارت گفت: عدم اطمینان مردم و خرید مازاد بر نیاز را زمینه ساز ایجاد حباب قیمت و کمبود برخی اقلام در بازار اعلام نمود.

خرید مازاد بر نیاز ، حباب قیمت ایجاد کرده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مهندس ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و نجارت در جمع اعضای هیات رئیسه اتحادیه های صنفی زنجان ،گفت: عدم اطمینان مردم و خرید مازاد بر نیاز را زمینه ساز ایجاد حباب قیمت و کمبود برخی اقلام در بازار اعلام نمود.

مهندس ناصر فغفوری افزود : متاسفانه زمینه سودآوری و و دستیابی به منابع مالی عده ای در بازار در بروز این آشفتگی نهفته است.

وی اظهار داشت : در جنگ تحمیلی تمام ارکان نظام و مردم در جهت رفع نیازهای همدیگر قدم برمی داشتند و منافع همه در یک سو قرار داشت اما در حاضر برخی افراد و اصناف شرایط حال حاضر را بهترین فرصت برای کسب سود می دانند و به اخلال در نظام بازار اقدام می کنند .

این مقام مسئول افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم را ملموس دانسته عنوان کرد : به عنوان یک شهروند کاملا در جریان افزایش قیمت ها قرار دارد و تلاش مضاعفی برای کاهش فشار بر اقشار مختلف در حال انجام است .

وی عدم حضور مباشران و تاجریان قوی و حرفه ای در زنجان را از مشکلات مهم تامین به موقع و کافی اقلام پرمصرف در زنجام اعلام نمود و تربیت و پرورش اصناف بومی در این حوزه را خواستار شد.

رفع نگرانی در خصوص تامین تایر خوردهای سنگین از دیگر مباحثی بود که وی با اشاره به آن گفت : کاهش تعرفه گمرکی تایر ، آزاد سازی تایرهای موجود در گمرک و اموال تملیکی و نیز ثبت سفارش های جدید برای نیمه دوم سال اقداماتی است که قطعا مشکل تایر خودروهای حمل کالا را مرتفع می سازد .

گفتنی است: در این نشست مشکلاتی از قبیل عدم هماهنگی سازمان ها و دوایر دولتی و صدور بخشنامه های متناقض در حوزه اصناف ، عدم صدور فاکتور از سوی فروشندگان عمده در تهران ، افزایش قیمت کالا از ناحیه تولید کنندگان و نبود کامیون ها برای حمل کالا از سوی اعضای هیات رئیسه اتحادیه های صنفی اعلام که مقرر شد پیگیری های لازم جهت رفع آنان صورت گیرد .

انتهای پیام/ن

 

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.