نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:انسان باید متوجه خطراتی که او را تهدید می‌کند باشد و بداند امروز دشمن در پی شکست استقامت فکری و عملی جوانان ماست و تفسیر آیات قرآن به ما هشدار می‌دهد که گرفتار انحرافات نشویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه در همایش حسینی رزمندگان خمینی در امامزاده آقا علی عباس ضمن عرض تسلیت ایام مصیبت اهل بیت(ع) اظهار کرد: باید از خود بپرسیم چه شد مسلمانانی که یک دهه بعد از هجرت همراه پیامبر(ص) ایستادند و جان فدا کردند، همین مسلمانان امام حسین(ع) را کشتند و چه بر سر این مسلمانان آمد، ما مسلمانان امروز باید آگاه باشیم که بعد از گذشت تاریخ آن را مجدداً تکرار نکنیم.

وی با اشاره به این مطلب که امام حسین(ع) در سال 61 فقط برای دین خدا سر نداد بلکه او هر ساله مأموریت حفظ و نگهداری دین خدا را به عهده دارد، افزود: از نظر قرآن ایمانی ارزشمند است که با استقامت همراه باشد و دو عامل اصلی باعث شد که مسلمانان جانباز جنگ صفین و همراهان پیامبر(ص) فاجعه کربلا را رقم بزنند و آن این بود که انسان‌ها بر اساس یک عمل صالح نمی‌توانند در برابر سایر رفتارها بیمه شوند و دوم استقامت این افراد در راه دین از دست رفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به راه‌های افزایش این استقامت در آدمی با توجه به سوره حجرات اشاره‌کرده و گفت: ایمان به خدا و رسول، جلوگیری از لرزش اندیشه و ایمان ارزشمند است و بی‌بصیرتی و انحراف افکار، تندروی‌ها و خروج از اعتدال هیچ جایگاهی ندارد.

وی سپس به جنگ نرم دشمنان در برابر ما تأکید کرد و تنها راه مقابله با آن را افزایش بصیرت عنوان و به مواردی از آن در تاریخ صدر اسلام اشاره کرد.

حاج‌صادقی خاطرنشان کرد: استقامت نیز دو جنبه دارد علمی و فکری و دیگری عملی که ایمان صادقانه آن است که در جبهه امام حسین(ع) تعریف می‌شود، ایمان صادقانه آن است که پیامبر(ص) خبر شهادت امام علی(ع) را به او می‌دهد با وجود آن امام نگران دین خود است، ایمان صادقانه در منت کشیدن از درگاه خداوند برای دست‌یابی به توفیقات الهی است و قدر دانستن این توفیقات از خداوند مهم است، توفیق جهاد و خدمت‌گذاری در راه حق را از خداوند دانستن از نشانه‌های ایمان است.

وی ادامه داد: انسان باید متوجه خطراتی که او را تهدید می‌کند باشد و بداند امروز دشمن در پی شکست استقامت فکری و عملی جوانان ماست و تفسیر آیات قرآن به ما هشدار می‌دهد که گرفتار انحرافات نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: فاصله گرفتن از ولایت تنها دلیلی است که مسلمانان صدر اسلام به لحاظ فکری لغزیدند و از لحاظ عملی دنیاپرست شدند، امروز این انقلاب در برابر استکبار ایستاده است و به مستکبران هشدار می‌دهد که این سختی‌ها و ناملایماتی که متحمل می‌شویم بسیار ارزشمند است؛ باید دید چه کردند این شهدا و مدافعان حرم و تا چه حد توانستند با مقاومت خود در برابر دنیا بایستند و به برکت این شهدا و مقاومت‌ها دست داعش از سوریه کوتاه شده است، ما مسلمانان امروز باید آگاه باشیم که بعد از گذشت تاریخ آن را مجدداً تکرار نکنیم.

 

انتهای پیام/م

حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش حسینی رزمندگان خمینی

برچسب ها: سپاه ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.