معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان همدان از چهار بانده شدن محور ملایر - اراک تا اردیبهشت ماه سال آینده در همدان خبر داد.

اجرای چهار بانده شدن محور ملایر- اراک تا اردیبهشت ماهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حبیب نادیان‌ رفیع معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: کنارگذر رزن 9 کیلومتر است که 3 کیلومتر آن  سال 98 به بهره‌ برداری می رسد.

وی با بیان اینکه مسیر رفت و برگشت این محور جدا است، افزود: از 6 کیلومتر باقیمانده این محور 2 کیلومتر مشکل تملکی دارد اما 4 کیلومتر باقیمانده با تخصیص اعتبارات طی دو سال آینده تکمیل خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: محور تویسرکان - کنگاور از دیگر محورهای مهم در چهار خطه کردن محورهاست که 5 کیلومتر آن در دست انجام است، 5 کیلومتر نیز باید مراحل انتخاب پیمانکار را طی کند.

حبیب نادیان‌ با بیان اینکه 27 کیلومتر این محور در استان همدان است، افزود: سال گذشته 15 کیلومتر آن به بهره‌ برداری رسید و 10 کیلومتر دیگر آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه محور ملایر - اراک تا اردیبهشت ماه سال آینده قابلیت اجرا دارد، تصریح کرد: از چهار خطه کردن محور ملایر - اراک به طول 40 کیلومتر، 6 کیلومتر در حال انجام است و 6 کیلومتر باقیمانده است که با تخصیص اعتبارات لازم تا اردیبهشت ماه سال آینده اجرا خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان همدان به چهارخطه کردن محور ثامن – بروجرد اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر چهارخطه کردن 6 کیلومتر محور ثامن- بروجرد که 15 کیلومتر از آن در حوزه استان باقیمانده بود و در دهه فجر سال گذشته بهره‌برداری شد، 9 کیلومتر دیگر در حال انجام است که طی هفته دولت یا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیب نادیان‌ خاطرنشان کرد: چهار خطه کردن 7 کیلومتر از محور رزن - دمق نیز در حال انجام است و دهه فجر سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور نهاوند - آورزمان - ملایر به وسعت 42 کیلومتر از دیگر محورهای مهم در چهار خطه سازی است، یادآور شد: 3 کیلومتر آن سال گذشته بهره‌برداری شد و 5 کیلومتر آن در حال انجام است که با تخصیص اعتبارات طی هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه البته این پروژه به علت قرار داشتن در کوهستان زمان‌ و هزینه‌ بسیاری نیاز دارد، اظهار کرد: برای 20 کیلومتر بعدی آن مطالعات لازم در حال انجام بوده و تا یک ماه آینده پیمانکار آن در ردیف ملی انتخاب می‌شود.

حبیب نادیان‌ با بیان اینکه 3 کیلومتر از محور قهاوند - همدان - ملایر نیز در حال کار است، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی طی یک تا دو ماه آینده این پروژه به اتمام می‌‌رسد و 10 کیلومتر باقیمانده نیز مطالعات آن انجام خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: زیرسازی سه ‌راهی کاج در رزن به سمت اصله در فامنین با اعتبار 10 میلیارد تومان انجام شده و در مرحله انتخاب پیمانکار در مناقصه است.

وی در رابطه با تعریض یا ارتقاء محور اسدآباد - قروه که راه فرعی را به سمت راه اصلی ارتقاء می‌دهد، نیز یادآور شد: 5 کیلومتر آن سال گذشته انجام شده و برای 10 کیلومتر آن 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/ص.ف

چهار خطه شدن محور ملایر- اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.