نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌د‌هد، بیش از 35 درصد از مردم 7 ایالت آمریکا به شدت دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند.

شیوع چاقی در میان کودکان آمریکاییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، کودکان آمریکایی بیش از هر زمان دیگری مشغول مصرف فست‌فود هستند.

محققان می‌گویند: شیوع مصرف فست‌فود در حالی بین کودکان شایع‌تر از گذشته شده که منوی غذاهای سالم و کم ضرر نیز در اختیار آنها گذاشته شده است.

طبق یک گزارش جدید از دانشگاه کنتیکت آمریکا، کودکان تمایلی به مصرف غذاهای سالم ندارند؛ آنها حتی نوشیدنی‌های کم شکر که جایگزین نوشابه شده‌اند را نمی‌پذیرند.

داده‌های موجود حکایت از آن دارد، بیش از 74 درصد کودکان آمریکایی از نوشیدنی‌های ناسالم استفاده می‌کنند و بر عادات غذایی ناسالم خود پافشاری می‌کنند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌د‌هد، بیش از 35 درصد از مردم 7 ایالت آمریکا به شدت دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند.

براساس پژوهش‌ها، ایالت‌های آلاباما، آرکانزاس، آیووا، لوئیزیانا، می سی سی پی، اوکلاهما و ویرجینیای غربی بیشترین نرخ چاقی در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند:‌ وجود نمک فراوان در فست‌فودها باعث افزایش فشار خون، تنگی عروق و کبد چرب می‌شود؛ بنابراین مصرف این نوع مواد غذایی مفید نیست.

آمارها بیانگر آن است، پرتلفات‌ترین سرطان در تمام دنیا سرطان ریه است که علت اصلی آن سیگار شمرده می‌شود، اما طبق تحقیقات غذاهای حاوی سبزی، میوه خام و تازه در پیشگیری از این سرطان موثر است.

توصیه سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از سرطان در بحث تغذیه شامل مصرف نکردن الکل، مصرف نکردن بیش از حد گوشت قرمز، مصرف چربی‌های اشباع نشده، شیرینی‌جات و مصرف میوه و سبزیجات تازه و پخته، مرکبات، لبنیات و گوجه فرنگی می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

رکورد مصرف فست‌فود میان کودکان آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.