تلفات زمین‌لرزه و سونامی در جزیره «سولاوسی» اندونزی روز یکشنبه به ۴۲۰ کشته افزایش یافت.

افزایش شمار کشته‌های زمین‌لرزه و سونامی در اندونزی به ۴۲۰ نفر/ احتمال افزایش شمار قربانیانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تلفات زمین لرزه و سونامی در جزیره سولاوسی اندونزی روز یکشنبه به 420 کشته افزایش یافت.

امدادگران اجساد قربانیان جدید را از زیر آوار در شهر پالو بیرون کشیدند. این آمار را مسئول اداره مدیریت بحران اندونزی اعلام کرد و هشدار داد با توجه به اینکه اخبار مناطق ‌آسیب دیده به کندی مخابره می شود امکان افزایش قربانیان وجود دارد. روز جمعه زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و نیم ریشتر این جزیره را لرزاند و پس از آن سونامی روی داد. همچنین بر اساس اعلام این منبع، 540 نفر نیز به شدت زخمی شدند.

بیشتر زخمی ها در شهر پالو سرشماری شدند. این شهر واقع در غرب جزیره سولاوسی 350 هزار نفر جمعیت دارد. مسئولان و سازمان‌های غیردولتی در مورد اوضاع در منطقه دونگالا Donggala در شمال این جزیره بسیار نگران هستند. اوضاع این منطقه نامشخص است. بیمارستان ها که برخی از آنها نیز آسیب دیده‌اند برای مقابله با موج زخمی‌ها تلاش می‌کنند. با این حال بسیاری از زخمی‌ها در فضای باز عمومی درمان می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور اندونزی با اشاره به حوادث گذشته از احتمال افزایش قربانیان به چندین هزار نفر ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/

افزایش میزان تلفات سونامی در اندونزی

برچسب ها: آسیا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار