رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: خشونت ها و حملات تروریستی در افغانستان پس از اعلام استراتژی آمریکا نیز ادامه داشته است.

حملات تروریستی در افغانستان پس از اعلام استراتژی آمریکا نیز ادامه داشته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیه سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: خشونت ها و حملات تروریستی در افغانستان پس از اعلام استراتژی آمریکا نیز ادامه داشته است.

وی در مصاحبه با صدای آمریکا بیان داشت: اگر این استراتژی اعلام نمی شد و آمریکا تصمیم به خروج از افغانستان می گرفت معلوم نبود چه نتیجه ای رقم می خورد اما حملات تروریستی در کشور پس از اعلام استراتژی آمریکا نیز تداوم یافته است و تلفات غیر نظامیان در ماه های اخیر زیاد بوده است.

عبدالله عبدالله افزود: همراه با استراتژی آمریکا، دولت افغانستان نیز تصمیماتی برای دو چندان کردن نیروهای کماندو و تقویت نیروهای دفاعی گرفته است که تاثیر آنها بعدا مشخص خواهد شد.

وی در واکنش به تاکید بسیاری از سیاست مداران افغانستان برای بازنگری در پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن گفت: بازنگری این پیمان نامه مورد توافق همه جوانب و سیاسیون کشور نبوده است بلکه برخی از چهره ها چنین درخواستی را داشته اند. موافقتنامه امنیتی اساس همکاری های آمریکا با نیروهای امنیتی افغانستان را تشکیل می دهد و سایر همکاری هایی که از طرف جامعه بین المللی در کنفرانس بروکسل و دیگر موارد تعهد شده است بی ارتباط با این موافقتنامه نیست.

رئیس اجرائی دولت افغانستان همچنین درباره انتصاب «زلمی خلیلزاد» به عنوان مسئول امور افغانستان در وزارت خارجه آمریکا و پیشبرد روند صلح از سوی وی گفت: خلیلزاد به نمایندگی از نهادهای دولت آمریکا در هماهنگی با دولت افغانستان در پروسه صلح فعالیت می کند. آقای خلیلزاد با توجه به شناختی که از منطقه و افغانستان دارد و همچنین اختیاراتی که از سوی دولت آمریکا در اختیارش قرار گرفته است می تواند در این زمینه موثر واقع شود و پروسه صلح را به نتیجه برساند اما سوی دیگر قضیه نیز طالبان قرار دارند که معلوم نیست آنها برای صلح قناعت داده شوند.

عبدالله همچنین با تاکید بر استقبال دولت افغانستان از تلاش های دولت روسیه در راستای صلح اضافه کرد: موضع دولت افغانستان این است که هر دولتی که بتواند زمینه گفتوهای بین الافغانی را فراهم کند مورد استقبال ما قرار می گیرد؛ لذا از ابتکار روسیه برای پیشبرد روسه صلح استقبال می کنیم اما همیشه ما بر بحث حاکمیت ملی افغانستان تاکید داشته ایم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.