مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت:دستگاه‌های اجرایی آن چنان که باید دراجرایی طرح کاداسترخوب عمل نکرده‌اند و اگر منابع مالی برای این طرح تامین نشود این قانون به سامانه ثبت اسناد ارجاع داده می‌شود.

کم کاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح کاداستربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید صادق سعادتیان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که امروز عصر در استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: در بهمن سال 93 قانونی به نام کاداستر تصویب شد که سازمان ثبت متولی اجرای قانون بود.

وی افزود: در قانون جامع کاداستر در ماده 3 ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شد که ظرف مدت 5 سال از تاریخ تصویب این قانون را به نحوی که موقعیت و حدود تمام املاک و اراضی داخل محدوده مرزهای جغرافیایی کشور از جمله دولتی و غیر دولتی مشخص کند.

سعادتیان گفت: براساس این قانون موقعیت و حدود تمام کوه‌ها ، مراتع ، جنگل‌ها ، دریا ها و دریاچه ها ، تالاب ها و جزایر کشور ثبت و مشخص و امکان بهره برداری از نقشه ها و سایر اطلاعات توصیفی و ثبتی تمام املاک و اراضی کشور به صورت نقشه و اسناد مالکیت در قانون کاداستر میسر می‌شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی مکلف به همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک برای اجرای طرح کاداستر هستند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران تصریح کرد: در طرح کاداستر تمام دستگاه‌ها ملکف به تهیه تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود با رعایت جنبه های امنیتی حداکثر طی مدت دو سال هستند و جهت صدور سند مالکیت کاداستر در اختیار سازمان قرار دهند.

وی افزود: آیین نامه اجرایی مربوط به جنبه های امنیتی طرف مدت 6 ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط وزارتخانه ها و سازمان اسناد واملاک کشور تهیه وبه تصویب هیات وزیران می رسد.
سعادتیان گفت: متاسفانه شهرداری ها کمترین همکاری ها را در اجرای طرح کاداستر داشتند و این در صورتی است که اراضی شهر تهران دارای طرح کاداستر نیستند.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاهای اجرایی آن چنان که باید دراجرایی این طرح خوب عمل نکرده اند و اگر منابع مالی برای این طرح تامین نشود این قانون به سامانه ثبت اسناد ارجاع داده می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در پایان تاکید کرد: خوشبختانه مردم نسبت به دستگاه ها در اجرایی طرح کاداستر با سازمان بیشتر همکاری داشتند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار