مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۳۷ درصد از جامعه مددجویی استان در مناطق محروم ومرزی با ضریب محرومیت ۷ و ۸ سکونت دارند.

۳۷ درصد از مددجویان استان بوشهر در مناطق محروم ومرزی سکونت دارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه جدی به نیازمندی‌های مددجویان ساکن در مناطق محروم و مرزی یکی از برنامه‌های هدفمند کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۳۷ درصد از جامعه مددجویی استان در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند که از ابتدای سال جاری تا کنون خدمات خوبی به این گروه از مددجویان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این مددجویان ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار هستند گفت: بیشترین تعداد آن در منطقه دلوار و کم‌ترین آن در بوشهر هستند که در طول سال از خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند.

لطفی با تاکید بر اینکه مسکن به عنوان یک سرپناه نیاز اساسی هر انسانی است، تصریح کرد: در سال جدید همه خانوار‌های بدون مسکن در مناطق محروم و مرزی در اولویت تحویل مسکن هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اشتغال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال جدید برای مددجویان مناطق محروم و مرزی عنوان کرد و گفت:به زودی مددجویانی که شرایط اشتغال را داشته باشند استعداد سنجی و آموزش داده می‌شوند و سپس از طریقاعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان نیازمند، زمینه توانمندسازی و خودکفایی آنان فراهم می‌شود.

لطفی بیمه منازل و اثاثیه مددجویان مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح باعث پیش‌گیری از ضرر و زیان به خانوار‌های مددجویان در برابر حوادث و بلایای طبیعی می‌شود.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و همچنین آموزش‌های بهداشتی و سلامت را از دیگر برنامه‌های مورد نیاز مددجویان مناطق محروم برشمرد و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و برگزاری دوره‌های تخصصی می‌توان گام‌های موثری در جهت آموزش مددجویان و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار برای آنان برداشت.

کمیته امداد استان بوشهر ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر تحت حمایت دارد که در طول سال خدمات متنوعی به آن‌ها ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/م

سکونت ۳۷ درصد مددجویان کمیته امداد بوشهر در مناطق محروم و مرزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.