پاسخ سید محمود دعایی به ادعایی درباره مذاکرات ایران با صدام و گریه او نزد امام پیش از شروع جنگ تحمیلی+فیلم

سید محمود دعایی به ادعایی که در مورد مذاکرات ایران با صدام مطرح می‌شود و گریه‌اش او نزد امام خمینی (ره) پاسخ داد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود دعایی در مراسم رونمایی کتاب خاطرات استاد طباطبایی با عنوان «اخلاق و مبارزه» به ادعایی در مورد مذاکرات ایران با صدام و گریه او نزد امام خمینی(ره) پیش از شروع جنگ تحمیلی پاسخ داد.

دعایی گفت: جریانی اصرار دارند که یکی از عوامل شروع جنگ انعطاف ناپذیری نهادهای حاکم و به خصوص حضرت امام بود. ادعا می‌کنند که من از طرف صدام پیغام آورده‌ام که صدام گفته یا شما نماینده ای برای مذاکره بفرستید و یا بپذیرید که من برای مذاکره به ایران بیایم.

وی افزود: دروغی گفته‌اند که من و شهید بهشتی و آقای بازرگان در قم به خدمت امام رفته‌ایم و خواسته‌ایم این را بپذیرند تا جنگ شروع نشود و امام بدون بررسی و با انعطاف ناپذیری نپذیرفتند و من گریه کرده‌ام و گفته‌ام جنگ می‌شود. یعنی از امام سیمایی خشن و انعطاف ناپذیر ارائه داده‌اند. این دروغ قطعی است که در فضای مجازی هم آن را به اشتراک گذاشته‌اند.


دعایی اظهار کرد: تنها مورد این بود که صدام در برابر اعتراضات ما به رفتار یک طرفه توسط وزیر خارجه پیغام داد که به فلانی بگویید نزد امام برود و نماینده تام الاختیار برای مذاکره بفرستد و امام فرمود مذاکره با اینها به نفع ما نیست. شما بگویید ما تشکر می‌کنیم؛ دوم اینکه ما دو انتخابات سرنوشت ساز داریم و من ترجیح می‌دهم مذاکره کنندگان با شما نمایندگان منتخب مردم باشند و تا آن موقع حسن نیت به خرج دهید و صبر کنید.


بیشتر بخوانیداعجاز رزمندگان در جبهه‌های نبرد در بیان امام خمینی(ره) + فیلم


انتهای پیام/
 

اظهارات مدیر مسئول روزنامه اطلاعات درباره گریه کردن نزد امام خمینی(ره) + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار