ولایتی گفت: ارتباط میان ایران و چین تاریخی و ریشه دار بوده است و به آینده روابط دو کشور امیدوار هستیم و امیدواریم که محکم تر شود.

ارتباط ایران و چین ریشه دار استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد در دیدار با با وانگ جی سی رئیس موسسه مطالعات بین المللی و استراتژیک دانشگاه پکن از کشور چین که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط خوب سیاسی و علمی بین ایران و چین فراهم شده است؛ گفت: همواره به سفر گروه های چینی که قصد گسترش ارتباط داشته باشند خوش آمد می‌گوییم.

رئیس هیئت امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد با اشاره به قدمت تاریخی ایران و چین گفت: ارتباط میان این دو کشور تاریخی و ریشه دار بوده است و به آینده روابط دو کشور امیدوار هستیم و امیدواریم که محکم تر شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره رابطه ایران و چین گفت: رابطه این دو کشور مثال زدنی است و البته دشمنان بسیاری هم دارند که در صدر آنها آمریکا است و علی رغم دشمنی‌ها رابطه ایران و چین بهتر خواهد شد.

آقای ولایتی نقش موثری در دیپلماسی ایران دارد

وانگ جی سی رئیس موسسه مطالعات بین المللی و استراتژیک دانشگاه پکن از کشور چین بابیان اینکه ولایتی یکی از دیپلمات‌ها و دانشمندان ایران است، گفت: وی نقش موثری در عرصه سیاست خارجی ایران دارد، اندیشه‌های آقای ولایتی در دیپلماسی ایران و بین الملل نقش موثری داشته است.
 
رئیس موسسه مطالعات بین المللی و استراتژیک دانشگاه پکن ا اشاره به روابط ایران و چین؛ گفت: ایران یکی از کشورهای قدرتمند منطقه و دنیا است و بر همین اساس روابط ایران و چین روز به روز گسترش پیدا می‌کند.

امیدوارم آمریکا در روابط ایران و چین دخالت نکند

وی ادامه داد: روابط ایران و چین با دشمن مشترک به نام ایالت متحده آمریکا مواجه است و باید با فشارهای اعمال شده از سوی آمریکا مقابله کنیم و مناسبات خود را با این کشور تنظیم کنیم.

وانگ جی سی با اشاره به سخنان روحانی در سازمان ملل متحد گفت: صحبت های روحانی درباره قصد جنگ نداشتن با آمریکا را شنیدم و موضع چین هم به همین صورت است و امیدوا م آمریکا در روابط چین و ایران دخالت نکند.

رئیس موسسه مطالعات بین المللی و استراتژیک دانشگاه پکن درباره مناسبات ایران و چین اظهار کرد: روابط ایران و چین در تمام عرصه‌های سیاسی و اقتصادی رشد داشته است و امیدواریم در این چار چوب بتوانیم روابط علمی خود را هم گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور خوب بوده است، گفت : امیدواریم این روند در مناسبات فرهنگی و علمی هم خوب باشد.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار